اندروید ۱۵ ویژگی‌هایی جدیدی ارائه خواهد کرد که نحوه استفاده از گوشی را تغییر می‌دهد.

فناوری هوش مصنوعی Gemini گوگل قرار است گوشی‌های پیکسل ۹ را که به تازگی معرفی شده‌اند، تقویت کند؛ اما مدل‌ها و گوشی‌های رقبا نیز شاهد بهبود‌هایی خواهند بود، موضوعی که در رویداد اخیر Made by Google در مورد آن توضیح داده شده است.

 بنابراین مسلم شده است که بهبود‌های ارائه شده در اندروید ۱۵ که در حال حاضر هنوز برای توسعه دهندگان و کاربران اولیه در مرحله بتا است، نحوه استفاده از گوشی اندرویدی شما را تغییر خواهد داد. در زیر ویژگی‌های جدید و مبتکرانه‌ای وجود دارد که همه آن ها از هوش مصنوعی پشتیبانی نمی‌کنند.

فضای خصوصی

اگر شخصی به تلفن شما دسترسی پیدا کند، حتی اگر دوستش در حال تماشای یک ویدیوی خنده دار باشد، برنامه‌هایی وجود دارد که نمی‌خواهید آن ها را پیدا کند.

کافی نیست که فقط برنامه‌هایی را که حاوی اطلاعات مالی، شخصی یا تجاری حساس هستند بردارید و آن ها را چند صفحه دورتر از صفحه اصلی خود پنهان کنید.

برای حل این مشکل، اندروید ۱۵ یک فضای خصوصی و امن ارائه می‌کند که ممکن است قبل از باز شدن، نیاز به تأیید هویت شما داشته باشد.

وقتی قفل می‌شوند، این برنامه‌ها و اعلان‌هایشان پنهان می‌مانند. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که این ناحیه از دید پنهان شود و آن را به یک حساب Google جداگانه پیوند دهید.

لرزش تطبیقی

آیا تلفن شما هنگام لرزش روی سطح صاف صدای بیشتری نسبت به زمانی که روی زنگ است ایجاد می‌کند؟ یک کنترل لرزش تطبیقی جدید با استفاده از داده‌های میکروفون و سایر سنسورها، شدت ارتعاش را تغییر می‌دهد.

به عنوان مثال، اگر تلفن شما احساس کند که روی میز قرار گرفته است، لرزش کمتری خواهد داشت، در حالی که اگر احساس کند بین مبل جاذب حرکتی افتاده است، لرزش بیشتری خواهد داشت.

جلوگیری از سرقت

امنیت دستگاه، به خصوص برای تلفن‌های سرقت شده یک مشکل مداوم است اگرچه همه ما نگران دسترسی شخصی هستیم اما دزدان اغلب به دنبال پاک کردن دستگاه و فروش مجدد آن هستند.

ویژگی جدید Factory Reset Protection با هدف حذف انگیزه سرقت گوشی در وهله اول است.

پس از پاک کردن دستگاه دزدیده شده، سارق نمی‌تواند آن را از ابتدا راه اندازی کند و ارزش آن را برای فروش مجدد چکاهش می‌دهد. این یکی از بسیاری از ارتقاها و ویژگی‌هایی است که اندروید ۱۵ برای خنثی کردن سارقان پیاده سازی می‌کند.

قفل تشخیص سرقت

اگر شخصی گوشی شما را در حین استفاده از آن بدزدد، به اطلاعات شما دسترسی کامل دارد.

در حالی که فضای خصوصی جدید در صورت فعال شدن می‌تواند کمک کند، این برنامه فقط از برنامه‌ها و داده‌های خاص محافظت می‌کند.

در این حالت، قفل تشخیص سرقت از داده‌های هوش مصنوعی و حسگر‌های گوشی برای تشخیص حرکت ناگهانی که فردی آن را از دستان شما می‌رباید، استفاده می‌کند و به‌طور خودکار گوشی را قفل می‌کند.

راه اندازی خودکار بلوتوث

بلوتوث معمولاً همیشه روشن است، بنابراین زمانی که نیاز دارید آن را خاموش کنید، مثلاً برای امنیت یا سفر، به راحتی فراموش می‌کنید که دوباره آن را روشن کنید تا زمانی که هدفون‌های بی‌سیم شما به طور ناگهانی وصل نشوند.

 ۱۵ تنظیمات جدیدی را در تنظیمات برگزیده بلوتوث اضافه می‌کند که به طور خودکار در روز بعد برمی گردد.

افزایش نور دوربین

ight Sight ثابت می‌کند که دوربین گوشی شما می‌تواند در تاریکی بهتر از چشمان شما ببیند، اما حتی برخی از صحنه‌ها آن قدر تاریک هستند که نوشتن یک تصویر دشوار است.

با این حال، با ویژگی Low Light Boost در اندروید ۱۵، می‌توان عکس‌ها و فیلم‌های روشن تری را در محیط‌های تاریک گرفت.

واقعیت افزوده

به زودی، صفحه نمایش تلفن شما می‌تواند به عنوان پنجره‌ای برای چیز‌های بیشتری در اطراف شما عمل کند. با استفاده از محتوای واقعیت افزوده در Google Maps، می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره مکان‌های دیدنی، فروشگاه‌ها و جاذبه‌های گردشگری اطراف مشاهده کنید.

فلش‌های شناور همچنین به شما در مسیر پیاده روی برای رسیدن به مقصد بعدی کمک می‌کند.

دستیار مجازی جمینی

Gemini ویژگی‌های مولد هوش مصنوعی را به چند روش به تلفن شما می‌آورد، از پاسخ دادن به پرسش‌های گفتاری گرفته تا درک آنچه روی صفحه‌نمایش شماست و ارائه محتوایی درباره برنامه‌ای که استفاده می‌کنید یا ویدیویی که در حال پخش است.

در این زمینه Gemini Nano نیز موجود است، یک مدل هوش مصنوعی که تنها بر روی دستگاه بدون تکیه بر ابر کار می‌کند تا ویژگی‌هایی مانند Circle to Search و پردازش اعلان‌های بصری و صوتی را اجرا کند.

این به‌روزرسانی‌ها در اواخر سال جاری برای Gemini منتشر خواهند شد.

منبع: ارم نیوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار