وزیر امور خارجه در تماس تلفنی همتای فرانسوی بر حق ایران در تنبیه متجاوز تأکید کرد.

وزیر امور خارجه امروز در تماس تلفنی همتای فرانسوی بر حق ایران در تنبیه متجاوز تأکید کرد و از فرانسه و دیگر طرف‌های غربی خواست برای جلوگیری از گسترش جنگ و افزایش تنش‌ها بر تنها مقصر وضعیت، یعنی رژیم صهیونیستی متمرکز شوند.

 استفان سژورنه وزیر امور خارجه فرانسه امروز (جمعه) دوم شهریور در تماس تلفنی با سیدعباس عراقچی ضمن تبریک انتصاب وی به عنوان وزیر امور خارجه، از آمادگی کشورش برای تداوم رایزنی‌های دیپلماتیک با جمهوری اسلامی ایران در زمینه روابط دو جانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی خبر داد. 

وزیر خارجه فرانسه با اشاره به تلاش‌های دیپلماتیک در حال انجام برای دستیابی به آتش بس در جنگ غزه و نیز تاکید بر ضرورت گفتگو با همه طرف‌ها با هدف کاستن از تنش و دستیابی به صلح، ابراز امیدواری کرد رایزنی‌های دو جانبه به این منظور تداوم یابد. 

سیدعباس عراقچی نیز ضمن تشکر از تبریک همتای فرانسوی و با تاکید بر سابقه تاریخی مناسبات جمهوری اسلامی ایران و فرانسه، آمادگی ایران برای تقویت گفتگو‌های سازنده در راستای گسترش همکاری‌ها را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به پیچیدگی مسائل منطقه غرب آسیا و سیاست و اقدامات رژیم صهیونیستی برای تشدید تنش و گسترش دامنه بی‌ثباتی به سراسر منطقه، از فرانسه و دیگر طرف‌های غربی خواست برای جلوگیری از گسترش جنگ و افزایش تنش‌ها بر تنها مقصر این وضعیت، یعنی رژیم صهیونیستی متمرکز شوند. 

عراقچی اقدام جنایتکارانه رژیم اشغالگر صهیونیستی در ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را نقض نابخشودنی امنیت و حاکمیت ایران خواند و بر حق ایران در تنبیه متجاوز تاکید کرد.

در این گفتگو در خصوص برخی دیگر از موضوعات مورد علاقه از جمله در حوزه کنسولی نیز تبادل نظر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۳۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۳
قوه محترم قضائیه
لطفا به پرونده کثیر الشاکی زمینهای اسب چران شهرستان دماوند رسیدگی و ورود کنید. با وجود اثبات کلاهبرداری متهمان در رای نهایی تجدید نظر کیفری ، مدت دو سال هست که شکایت حقوقی شکات بدون تعیین تکلیف رها شده و علیرغم پی گیری ها هنوز شعبه ای برای رسیدگی مشخص نشده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۳
به اقتصاد مملکت و موتور محرکه ی آن یعنی بورس رسیدگی کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۲ شهريور ۱۴۰۳
دم عراقچی گرم خاصیت انقلابی دارد
Iran (Islamic Republic of)
امین حقوقدان
۲۰:۴۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۳
فرانسه انگلیس واردن در حمله قبلی ایران به طرف مقابل کمک کردن اردن واقعا جای تعجب بود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
هیچ جای تعجب ندارد . همانکه دولت صهیونیستی را تاسیس کرد سلسله حاکم بر اردن را هم برسر کار کذاشت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۴۴ ۰۲ شهريور ۱۴۰۳
وزیر خارجه ایران اول سخت بعد تنبیه و جایزه
Germany
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۲ شهريور ۱۴۰۳
در شرايطي كه جلاد غزه زير فشار و منفور ترين چهره در داخل اسرائيل و بويژه افكار عمومي جهاني است هر گونه حمله ايران به اسرائيل هديه اي است مجاني و شيرين به نتانياهو و مظلوم نمايي و قرباني واقع شدن اسرائيل و در نتيجه فراموشي جناياتش در غزه. اساسا تشديد تحريك و سوق ايران در روي اوردن به درگيري نظامي با اسرائيل از سياست هاي اصلي امريكا و ارزوي ديرينه نتانياهو و كشورهاي عربي است. فقط و فقط ضربه و تلافات نيروهاي امريكايي در منطقه موجب توقف ماشين جنگي جلاد غزه ميشود و بس. بايد سر مار را فشرد و نه دم ان را.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۲ شهريور ۱۴۰۳
عالی
آخرین اخبار