رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس، از انعقاد تفاهم‌نامه با اوقاف برای اصلاح رویه انتخاب هیئت امنا و اصحاب مساجد خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امیدی در گردهمایی بزرگ اصحاب مسجد استان فارس که به میزبانی مسجد جامع شهدای شیراز برگزار شده بود، ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته در مساجد استان فارس از فعالیت‌های متنوعی که به همت نهاد‌های امور مسجد در حال پیگیری و اجرا است، خبر داد و گفت: تبیین سبک دینی در راستای منویات رهبری، اجرای طرح احیای محلات مسجد محور شیراز، طرح امام محله با مشارکت ۷۰۰ نفر از ائمه جماعات، نمونه‌ای از این برنامه‌ها است.

او تصریح کرد: ایجاد شورا‌های صلح و سازش در مساجد برای حل تعارض‌ها، انعقاد تفاهم‌نامه با اوقاف برای اصلاح رویه انتخاب هیئت امنا و اصحاب مساجد، تعریف آئین‌نامه‌های گوناگون در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف از فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص امر مسجد است.

امیدی ادامه داد: در بیش از یک هزار کانون فرهنگی _ هنری مساجد استان فارس، پایگاه‌های ویژه اوقات فراغت ایجاد شده است که نوجوانان و جوانان دختر و پسر می‌توانند در برنامه‌های ویژه اوقات فراغت تابستان شرکت کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس اظهار کرد: برگزاری ۵۰ یادواره شهدا با مشارکت شورای اسلامی و شهرداری شیراز، تألیف کتاب و پژوهش در حوزه مسجد، آموزش ائمه جماعات با برنامه‌ریزی برای مبلغان و دیگر ارکان مسجد، ایجاد اتاق وضعیت مساجد و شبکه‌سازی مسجد نیز از امور اجرا شده و در حال پیگیری در مساجد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.