رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: یک شکارچی غیرمجاز که اقدام به شکار میش وحشی در یکی از روستاهای بخش «روداب» این شهرستان کرده بود، دستگیر شد.

محمدرضا بسملی گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی از مردم منطقه و پس از پیگیری‌ انجام شده زیست محیطی، ماموران این اداره با گرفتن مجوز قضایی و هماهنگی با کلانتری روداب، اقدام به بازرسی منزل این شکارچی کردند که از وی مقداری گوشت شکار و یک قبضه سلاح تک‌لول کشف شد.

وی افزود: ماموران محیط زیست همچنین از این شکارچی متخلف یک عدد تله گرگی، ۴۷ عدد فشنگ ساچمه زنی، هفت عدد فشنگ چارپاره و یک عدد فشنگ گلوله زنی به دست آوردند.

بسملی گفت: متهم پس از طی مراحل اداری برای پیگیرد قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

شهرستان سبزوار یکی از مناطق با تنوع زیستی بالایی در سطح کشور است و گونه های ارزشمند و در خطر انقراضی چون یوزپلنگ، پلنگ، کاراکال و دیگر گربه سانان و نیز گونه های حفاظت و حمایت شده مانند آهو، قوچ و میش وحشی، کل و بز و همچنین انواعی از پرندگان و خزندگان را در خود دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: از عموم شهروندان، همیاران و دوستداران محیط زیست درخواست می شود در صورت مشاهده و یا اطلاع از هرگونه تخلف زیست‌ محیطی، مراتب را به نخستین پاسگاه محیط‌بانی، پاسگاه انتظامی و یا به شماره ۴۴۴۴۹۳۰۳ و سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط‌ زیست استان گزارش دهند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد و شهر روداب، مرکز بخشی به همین نام در ۴۰ کیلومتری جنوب غرب سبزوار قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.