رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: تاکنون ۳۸ هزار و ۵۰۰ فقره روادید در نمایندگی‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در افغانستان برای زائران این کشور همسایه صادر شده است.

احمد معصومی فر در حاشیه سفر به مرز دوغارون گفت: در ایام منتهی به اربعین تاکنون ۳۸ هزار و ۵۰۰ فقره روادید زیارتی دوبار ورود در سفارت و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در کابل، هرات، قندهار، مزارشریف و جلال‌آباد برای زائران افغانستانی صادر شده است.

وی افزود: از این تعداد تاکنون ۱۰ هزار نفر برای شرکت در عزاداری‌های پایانی ماه صفر و عزیمت به اماکن مقدس عراق و ایران از طریق مرز زمینی دوغارون تایباد وارد کشور شدند.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بقیه زائرانی که هنوز وارد ایران نشده‌اند، تا ۲ الی ۳ روز آینده خود را به مرز دوغارون برسانند.

معصومی فر بیان کرد: ویزای دوبار ورود ایران به‌صورت گروهی به زائران افغانستانی ارائه می‌شود که برآورد وزارت امور خارجه، صدور ۴۰ هزار روادید در نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورمان در افغانستان است.

این مقام مسئول تصریح کرد: روز ششم شهریورماه، پایان میزبانی از زائران افغانستانی در مرز دوغارون است و روند صدور روادید ایران نیز در روز پنجم این ماه به اتمام می‌رسد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور اضافه کرد: امسال صدور روادید ایران بر اساس ظرفیت ناوگان حمل‌و‌نقل موجود در افغانستان و خراسان رضوی انجام می‌شد که تا شاهد سردرگمی زائران نباشیم.

معصومی فر خاطرنشان کرد: همچنین در اربعین امسال صدور روادید ایران برای زائران افغانستانی منوط به صدور روادید عراق در کنسولگری این کشور در مشهد بود.

برچسب ها: صدور روادید ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.