استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بانک‌های عامل باید در ارائه تسهیلات بانکی برای طرح‌های نهضت ملی مسکن همراهی لازم را داشته باشند تا روند اجرای طرح سرعت بیشتری گیرد.

محمد کرمی در نشست کارگاهی با سازندگان طرح نهضت ملی مسکن و مدیران بانک‌ها عامل سیستان و بلوچستان با بیان اینکه خانه دار کردن مردم هدف مهم دولت است و مسئولان باید در این خصوص مدیریت لازم را داشته باشند،گفت: همه دستگاه‌ها به ویژه بانک‌ها در اجرای مطلوب و سریع طرح‌های نهضت ملی مسکن استان به صورت هدفمند پای کار باشند و از حداکثر توان خود برای اجرای مطلوب کار‌ها استفاده کنند.

وی تاکید کرد: هیچگونه کم کاری در پرداخت تسهیلات بانکی پذیرفتنی نیست و باید پرداخت وام ساخت مسکن گسترش یابد چرا که امروز تلاش در جهت ساخت مسکن برای مردمی که محروم و نیازمند هستند، یک کار جهادی بشمار می‌رود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در دولت چهاردهم نیز همانند دولت رئیس جمهور شهید نهضت ملی مسکن یکی از اولویت‌های مهم محسوب می‌شود، گفت: هیچ دستگاهی نباید برای جهادی که در توسعه ساخت مسکن شروع شده، کوتاهی کند.

کرمی با بیان اینکه مردم نباید نگران خانه دار شدن باشند، بیان کرد: با توجه به اینکه بخش مسکن زنجیره‌های زیادی دارد و رونق این بخش می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال زمینه توسعه بخش‌های دیگر اقتصادی را فراهم کند باید با همدلی، هماهنگی و وفاق تلاش شود تمام موانع در مسیر ساخت مسکن در استان برداشته شود.

وی برروان سازی کار‌ها توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت:پیشبرد طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان نیازمند تصمیمات مهم و کاربردی است که امید است با همدلی و مشارکت همه مدیران دستگاه‌ها این وظایف و کارکرد‌ها به خوبی به نفع مردم به سرانجام برسد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ضروری است بانک‌ها در استان با توجه به گردش مالی بالای طرح‌های اقتصادی نظیر نهضت ملی مسکن با بکارگیری همه ظرفیت‌ها این سرمایه‌ها را ماندگار کنند تا همه مردم این خطه از شرایط اقتصادی مطلوبی برخودار شوند.

کرمی گفت: امروز با تامین اراضی مورد نیاز شهروندان استان در تمامی شهر‌ها بجز زاهدان و چابهار می‌توانند از مزایای ساخت ویلایی طرح نهضت ملی مسکن بهره‌مند شوند چرا که اعتقاد در استان بر این است که برخورداری عمومی از مزایای این طرح حرکتی در راستای افزایش رفاه اجتماعی است.

 وی مسئولیت فرمانداران را در اجرای موفق این اقدامات در شهرستان‌ها رایادآور ومورد تاکید قرار داد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: با توجه به اهمیت خانه دار شدن هر چه سریعتر شهروندان گرامی استان طی یک ماه اخیر در بازده زمانی استقرار دولت جدید حدود ۷ هزار میلیارد ریال توسط این اداره کل برای اجرای خدمات زیربنایی نظیر خطوط آب و برق و خدمات روبنایی همانند ساخت فضا‌های آموزشی، فرهنگی و مذهبی در سایت‌های در دست اجرای طرح نهضت ملی مسکن در محدوده شهر‌های تحت پوشش و طرح‌های اماده سازی اراضی تامین اعتبار شد.

عطاء اله اکبری با بیان اینکه هیچ وقفه‌ای در اجرای این طرح ایجاد نشده و پروژه‌ها در سایت‌های مختلف با قوت درحال ساخت و اجرای مراحل آماده سازی است، بیان کرد: با توجه به اینکه مدیران برابر تک تک مشکلات مردم مسئول هستند و مسکن امروز نیاز اساسی مردم محسوب می‌شود این اداره کل نسبت به گذشته تلاش خود را مضاعف کرده تا جهاد خدمت لحظه‌ای متوقف نشود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار