فرماندار راور از افتتاح بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان پروژه در هفته دولت امسال خبر داد.

محمدمهدی فداکار شنبه ۳ شهریور ماه در شورای اداری شهرستان راور، ظرفیت‌های اقتصادی این منطقه را در بخش‌های کشاورزی، فرش، ترانزیت و معادن مورد اشاره قرار داد و گفت: راور در محور ترانزیتی مهم شمال شرق به جنوب شرق کشور قرار دارد و به همین دلیل ظرفیت بزرگ همیشگی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شهرستان‌های زغالی استان از جمله راور و مشکلات شرکت زغالسنگ، افزود: بخشی از مسائل زغالسنگ در حوزه کارگری، مانند عناوین شغلی و بیمه کارگران، تقریبا ماهانه با چالش مواجه است.  

استاندار کرمان افزود: تغییر مالکیت و سرمایه‌گذاری در شرکت زغالسنگ در کیفیت و کمیت تولید اثر دارد و به تبع آن اشتغال و اقتصاد را بالا می‌برد.

وی تصریح کرد: از پارسال در مورد تغییر مالکیت زغالسنگ پیگیری کردیم‌‌، اما صندوق بازنشستگی فولاد به بهانه‌های مختلف این‌ کار را عقب می‌اندازد و هیچ اقدام و سرمایه‌گذاری هم ندارد.

فداکار تاکید کرد: راهی غیر از توسعه معادن زغالسنگ نیست و باید سرمایه‌گذاری در آن ها صورت گیرد که تولید را بالا می‌برد و دیگر نیاز به واردات زغال نیست.

وی گفت: این گلایه هم وجود دارد که تأمین اجتماعی و صندوق فولاد زیرمجموعه یک وزارتخانه‌اند، اما با هم همکاری نمی‌کنند.

استانداز کرمان از پیگیری سوخت پروژه‌های راهداری برای تکمیل کار و لایروبی قنوات با کمک بنیاد مستضعفان سخن گفت و افزود: ۷ هزار قنات در استان داریم که قرار شد بنیاد مستضعفان بخشی را کمک کند.

وی همچنین از نصب و راه‌اندازی دستگاه سی‌تی اسکن در بیمارستان راور در آینده ای نزدیک خبر داد. 

فداکار ادامه داد: ظرفیت برق شهر بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته و برای همیشه امکان توسعه صنایع در این شهرستان ایجاد شده است.

وی در مورد خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی گفت: به دلیل تجربه تلخی که پارسال داشتیم، پیگیری کردیم که دیسپاچینگ در استان باشد، اما این موضوع مرکزی است و سهمیه مختصری به استان دادند و دست ما بسته است.

استاندار کرمان گفت: دریافت مجوزهای محیط زیستی در منطقه کار بزرگی است که به‌ اجرای زیرساخت برق و جاده کمک می‌کند.

فداکار افزود: از دلایل تصادفات، نبود مراکز بین راهی و استراحتگاه است و راور در حوزه ترانزیت قابلیت سرمایه‌گذاری بالایی دارد. جاده‌ای که شمال شرق و جنوب شرق کشور را بهم متصل می‌کند و ظرفیت بزرگ همیشگی است.  
 ۱۲۰ میلیارد تومان پروژه در راور به بهره‌برداری می‌رسد 

رضا عباسی، فرماندار راور در جلسه شورای اداری این شهرستان از افتتاح بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان پروژه در هفته دولت امسال خبر داد.

وی افزود: در جهاد کشاورزی ۹۶ میلیارد ریال، در حوزه کمیته امداد ۲۴۰ میلیارد ریال، بهزیستی ۲۱۳ میلیارد ریال، منابع طبیعی ۸۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و در توزیع برق ۲۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال پروژه در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

 تامین نکردن سوخت یکی از علل تاخیر در بهره‌برداری از جاده راور به دیهوک 

رضا حافظی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان در خصوص محور کرمان _ راور _ دیهوک گفت: از کیلومتر صفر(چترود) تا ۹ جاده کرمان_راور_دیهوک در حال بهره‌برداری است و کیلومتر ۹ تا ۱۶ و ۲۲ تا ۳۶ این مسیر نیز مهرماه زیر بار ترافیک خواهد رفت و از کیلومتر ۱۶ تا ۲۲ و ۳۶ تا ۵۳ نیز بهمن‌ماه و باقی آن در بهار سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد:  تامین نکردن سوخت، یکی از علل تاخیر در بهره‌برداری از جاده کرمان_راور_دیهوک است. جاده‌ای که باید طی یک ماه آسفالت می‌شد، یک سال به‌طول انجامید، زیرا نه تنها سوخت به کارخانه آسفالت داده نشد، بلکه به ماشین آلات نیز داده نشده است. 

حافظی گفت: طبق مصوبات سفر رئیس جمهور شهید باید ۶۰۰ میلیارد تومان به این جاده از محل اعتبارات سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ داده شود که سهم سازمان برنامه بودجه حدود ۴۵۰ میلیارد تومان، ۵۰ میلیارد تومان سهم وزارت راه و شهرسازی و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر آن سهم صنایع بوده است.

وی افزود: تا امروز فقط سازمان برنامه بودجه تقریبا ۲۵۰ میلیارد تومان از سهم خود را در ۲ سال گذشته پرداخت کرده است و ۳۵۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار آن تخصیص داده نشده است.

حافظی با اشاره به اینکه ۵۴ هکتار به محدوده شهر و همچنین ۳ هکتار برای فضای سبز به شهر راور الحاق شده است، بیان کرد:  ۱۵۰ قطعه زمین در شهر راور در قالب طرح نهضت ملی مسکن واگذار شده و به ۱۲۰ متقاضی دیگر در اراضی الحاقی زمین داده خواهد شد.

وی ادامه داد: ۲۴۵ نفر هم در طرح جوانی جمعیت متقاضی زمین هستند که به آن ها نیز زمین واگذار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار