مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: طرح ساماندهی و احیای بقعه شیخ اباصلت در قم که مربوط به عصر صفوی است، تهیه و تدوین شد.

علیرضا خاکی  با بیان اینکه در راستای ساماندهی به محله دروازه ری قم، بقعه شیخ اباصلت بهسازی و مرمت خواهد شد، اظهار کرد: این پروژه در راستای ساماندهی و احیای فضاهای رها شده در محلات قدیمی و هسته مرکزی شهر قم پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به نقش این سازمان در بازطراحی بقعه شیخ اباصلت افزود: طرح ساماندهی پیرامون بقعه شیخ اباصلت به عنوان یکی از فضاهای رها شده پیرامون بنای تاریخی متعلق به دوره صفوی با رویکرد نظام دهی فضاهای شهری در چارچوب دانش شهرسازی و معماری ایرانی با محوریت احیا فضاهای رها شده شهری و بهبود کیفیت محیط، توسط اداره طراحی سازمان بهسازی و نوسازی تهیه شده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) خاطرنشان کرد: این پروژه با هدف جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی- محیطی، جلوگیری از بی‌هویتی فضاهای پیرامونی به واسطه عدم تعیین فضایی، احیا و مرمت جداره بیرونی بقعه اجرایی خواهد شد.

خاکی اضافه کرد: هدف ما حداکثر استفاده از فضاهای خالی و متروک، بهسازی و نوسازی بافت‌های نا کارآمد، بازگرداندن فضاهای رهاشده به فضاهای برنامه‌ریزی شده برای استفاده شهروندان است که طی هفته جاری توسط این سازمان عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مقبره شیخ اباصلت واقع در کوچه مسجد جامع در سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی کشور با قدمت صفویه ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار