مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین گفت: ۸۵ هزار و ۲۲۲ نفر ساعت به سربازان وظیفه استان در سال جدید آموزش مهارتی ارائه شده است.

سیروس صارمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین گفت: مهارت‌های ارائه داده شده به سربازان شامل جوشکاری، برق کشی، تراشکاری، مکانیک خودرو، خیاطی و پیرایشگری است که محدودیت حرفه‌ای در پادگان‌های استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دوران خدمت سربازی بستر مناسبی برای ارائه آموزش‌های مهارتی و بازار محور به سرمایه‌های انسانی است، اضافه کرد: افزایش اشتغال‌پذیری و جذب سربازان به بازار کار پس از پایان خدمت نظام وظیفه، اصلاح ساختار نظام مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای در پادگان‌ها و تربیت نیرو‌های جوان کارآفرین و نوآور از جمله کارکرد‌های مثبت ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به این گروه است.

صارمی ادامه داد: ارتقای بهره‌وری سربازان وظیفه در دوران خدمت مقدس سربازی، بهبود کیفیت و کمیت انجام وظیفه و ایجاد جریان ملی مهارت آموزی سربازان از دیگر اهداف توسعه آموزش‌های مهارتی در این حوزه است.

این مسئول بیان کرد: یکی از منظم‌ترین گروه‌های هدف سازمان فنی و حرفه‌ای سربازان وظیفه هستند چرا که با نظم و انضباط خاصی در پادگان حضور دایمی دارند و بعد از ارایه آموزش‌ها به آنها، مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیز در سطح سازمان، شهرستان، استان و کشوری نیز برای آنها برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین یادآور شد: کارآفرینی، موتور متحرک اقتصادی و عامل رفع نگرانی‌های حوزه اشتغال است و از این رو باید جوانان را بیشتر با روش‌های کارآفرینی آشنا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.