رئیس انتقال خون قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان مردادماه، ۱۹ هزار و ۵۴۳ نفر در استان خون خود را اهدا کردند.

مهدی پهلوانی گفت: در پنج ماه امسال، ۲۳ هزار و ۶۴۲ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که در مقایسه با سال گذشته که ۲۲ هزار و ۱۰۸ نفر بودند، ۶.۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

 رئیس انتقال خون قم بیان کرد: از تعداد مراجعه‌کنندگان در سال جاری، ۱۹ هزار و ۵۴۳ نفر موفق به اهدای خون شدند و نسبت به سال گذشته که ۱۸ هزار و ۵۳۳ نفر بودند، پنج درصد رشد نشان می‌دهد.

پهلوانی با اشاره به افزایش پنج درصدی اهدای خون اهداکنندگان مستمر، ادامه داد: در پنج ماه امسال ۱۲ هزار و ۵۴۵ نفر معادل ۶۴ درصد و در مدت مشابه پارسال ۱۰ هزار و ۹۶۶ نفر معادل ۵۹ درصد اهداکنندگان، اهداکننده مستمر خون بودند.

به گفته پهلوانی، امسال ۵۹۹ نفر معادل ۳ درصد و پارسال ۶۱۹ نفر معادل ۳.۳ درصد از اهداکنندگان خون، خانم‌ها بودند.

 رئیس انتقال خون قم گفت: امسال پنج هزار و ۸۱۹ نفر معادل ۲۷ درصد و پارسال ۶ هزار و ۱۸۰ نفر معادل ۳۴.۵ درصد از اهداکنندگان زیر ۳۵ سال بودند.

پهلوانی با بیان این‌که در پنج ماه امسال ۲۴ هزار و ۲۷۷ واحد خونی به مراکز درمانی استان ارسال شد عنوان کرد: در همین مدت، ۶ هزار و ۱۲۲ واحد خونی نیز به شبکه خون‌رسانی کشور ارسال شده که ۶ درصد بیشتر از سال گذشته و ۲۰ درصد بیشتر از تعهد استان بوده است.

میانگین اهدای خون در قم، بیش از ۳۰ در هر هزار نفر جمعیت است که از میانگین کشوری بالاتر می‌باشد؛ هر ۹ دقیقه یک فرآورده به بیماران نیازمند به این ماده حیاتی در مراکز درمانی قم تزریق می‌شود.

اهدای خون در استان قم به‌صورت روزانه در ۲ مرکز حضرت روح‌الله (ره) واقع در میدان معلم و پایگاه مرکزی سازمان واقع در تقاطع عمار یاسر میسر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار