مراسم عزاداری هیات‌های دانشجویی امروز در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور رهبر انقلاب برگزار شد.

مراسم عزاداری هیات‌های دانشجویی امروز در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور رهبر انقلاب برگزار شد؛ قرائت زیارت اربعین و اقامه عزای حسینی از جمله بخش‌های این برنامه بود.

هیات‌های دانشجویی از سراسر کشور صبح روز یکشنبه همزمان با روز اربعین پس از تجمع در مسجد دانشگاه تهران به صورت دسته عزاداری به سمت حسینیه امام خمینی (ره) حرکت کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم ضمن قدردانی از هیات‌های دانشجویی گفت: شما امروز این حسینیه را با حضور خودتان و با احساسات پاک خودتان نورانی کردید. ایشان همچنین برنامه‌های مختلفی که در مراسم امروز توسط دانشجویان اجرا شد را بسیار خوب و آموزنده توصیف کردند.

رهبر انقلاب سپس با بیان اینکه نبرد بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام‌شدنی نیست و این دو جبهه امروز هم در دنیا وجود دارند، فرمودند: «حرب لمن حاربکم» همیشه به معنای تفنگ به دست گرفتن نیست، به معنای درست اندیشیدن، درست سخن گفتن، درست شناسایی کردن و دقیق به هدف زدن است. در زیارت عاشورا شما عرض می‌کنید به امام حسین علیه‌السلام: یا اباعبدالله انّی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم الی یوم القیامة. «انی سلم لمن سالمکم» یعنی با هر کسی که در جبهه شماست من خوبم، «حرب لمن حاربکم» یعنی با هر کسی که با جبهه شما می‌جنگد، می‌جنگم. 

هم‌خوانی دانشجویان در مراسم عزاداری اربعین حسینی در حسینیه امام (ره)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه تصریح کردند: این جنگ اشکال مختلفی دارد. در دوران شمشیر و نیزه یک جور است، در دوران اتم و هوش مصنوعی و امثال اینها یک جور دیگر است، ولی هست. در دوران تبلیغات به ‌وسیله شعر و قصیده و حدیث و بیان کلمات یک جور است، در دوران اینترنت و کوانتوم و امثال اینها هم یک جور است، ولی هست. در دوران دانشجو بودن انسان یک جور است، در دوران مدیر شدن و مسئول شدن یک جور دیگر است، در همه احوال هست. بدانید وظیفه چیست، بشناسید راهی را که باید بپیمایید. اگر این‌جور فکر و شناسایی و همت کردیم، زندگی معنا و هدف پیدا می‌کند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانش به دانشجویان و سایر عزاداران حاضر در حسینیه امام خمینی (ره) توصیه کردند: جوانی‌تان را قدر بدانید. میدان وسیعی در مقابل شماست، ان‌شاءالله ۷۰ سال دیگر، ۶۰ سال دیگر شما در این دنیا حضور خواهید داشت و کار خواهید داشت. از این فرصت استفاده کنید. برای این فرصت طولانی برنامه‌ریزی کنید. برای اینکه برنامه‌ریزی‌تان درست از آب در بیاد، فکر کنید. برای اینکه درست بتوانید فکر کنید، با قرآن آشنا بشوید. قرآن را بخوانید، تأمل کنید. از کسانی که پیش از شما و بیش از شما تأمل کردند، یاد بگیرید. یاد گرفتن ننگ نیست، افتخار است، همیشه باید یاد بگیریم، تا آخر عمر باید یاد بگیریم. 

رهبر انقلاب سپس خطاب به هیات‌های دانشجویی تاکید کردند: فکر کنید، مطالعه کنید، شناسایی کنید، آنجایی که اقدام لازم است، اقدام کنید. اقدام یک وقت در آزمایشگاه و کلاس درس و محیط دانشگاه است، یک وقت محیط اجتماعی است، یک وقت محیط سیاسی‌ است، یک وقت راه کربلاست، یک وقت راه فلسطین است. امروز شما در دنیا این را می‌بینید. قبل از دوران امام حسین علیه‌السلام هم این دو جبهه وجود داشت. در زمان بعد از ایشان هم وجود داشته، امروز هم وجود دارد و تا آخر هم وجود خواهد داشت. 

مرثیه‌خوانی حاج میثم مطیعی در حضور رهبر انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۴ شهريور ۱۴۰۳
جانم به قربانت رهبرم
آخرین اخبار