روزنامه نیویورک تایمز با رد ادعای مقامات آمریکایی اذعان کرد که آمریکا و انگلیس به اوکراین در حمله به کورسک کمک اطلاعاتی کرده‌اند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از منابع گزارش داد که آمریکا و انگلیس پس از تهاجم نیرو‌های مسلح اوکراین به منظور ردیابی انتقال نیرو‌های کمکی روسیه، تصاویر ماهواره‌ای و اطلاعات دیگری درباره منطقه کورسک در اختیار اوکراین قرار دادند.

نیویورک تایمز در حالی چنین گزارشی را منتشر کرده است که پیشتر یک مقام ارشد آمریکایی به وال استریت ژورنال گفت واشنگتن از ترس ایجاد این تصور که آمریکا از حمله نیرو‌های مسلح اوکراین (AFU) به منطقه کورسک حمایت اطلاعاتی می‌کند، از به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد تأسیسات در قلمرو فدراسیون روسیه با کی‌یف خودداری می‌کند.

طی چند روز پس از حمله، آمریکا و انگلیس تصاویر ماهواره‌ای و اطلاعات دیگری در مورد منطقه کورسک در اختیار اوکراین قرار دادند تا ستاد فرماندهی را قادر سازد تا بر حرکت نیرو‌های کمکی روسیه که می‌توانند به سربازان اوکراینی حمله کنند یا راه فرار احتمالی آنها را قطع کنند، نظارت کنند. 

پیشتر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که نیرو‌های این کشور مواضع خود را در منطقه کورسک روسیه تقویت کرده و قلمروی اشغالی در این کشور را گسترش داده‌اند.

 او با این ادعا که نیرو‌های اوکراینی به پیشروی خود در خاک روسیه ادامه داده و همچنین تعداد بیشتری از نظامیان روسی را به اسارت گرفته‌اند، گفت که بیش از ۸۰ شهرک به مساحت یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر مربع را در کورسک روسیه تصرف کرده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۴ شهريور ۱۴۰۳
آتش جنگ و کشتار توسط آمریکا و انگلیس در جهان شعله ور است.
آخرین اخبار