استاندار ایلام با بیان اینکه مرز مهران هم‌چنان به‌عنوان نگین فرهنگی و قطب سفر زوار عتبات عالیات در کشور می‌درخشد، گفت: طی سه سال اخیر، زیرساخت‌های اربعین ایجاد، ساختار‌ها تعریف و اربعین در ایلام برای خدمت همه‌جانبه زوار نظام‌مند شده است.

حسن بهرام‌نیا در نشست قرارگاه ستاد اربعین استان که در مرکز پایش تصویری شهر مهران برگزار شد، اظهار کرد: کنگره بزرگ اربعین به خوبی در حال برگزاری است و زوار پس از ورود به کشور به سلامت و آسایش به محل سکونت خود انتقال داده می‌شوند.

وی با قدردانی از همه دست‌اندرکاران ستاد اربعین استان، گفت: مجموعه تلاش‌های همه شما موجب شد که مرز مهران با وجود بیشترین تردد، هم‌چنان به عنوان نگین و قطب فرهنگی عتبات عالیات در کشور بدرخشد.

استاندار ایلام ادامه داد: با وجود ۶ مرز زمینی برای تشرف به عتبات عالیات، اما هم‌چنان بیشترین تردد زوار از مرز مهران است که این افتخار بزرگ، نتیجه تلاش و مجاهدت همه دست‌اندرکاران ستاد اربعین و موکب‌داران است.

رییس ستاد اربعین استان ایلام یادآور شد: با فراهم کردن سفری ایمن، راحت، ارزان و عزت‌مند برای زوار، پایانه شهید سلیمانی مرز مهران، نگین فرهنگی کشور است.

بهرام‌نیا یادآور شد: از اول ماه صفر تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر از این مرز تردد کردند که از این میزان یک میلیون و ۵۴۴ هزار نفر از طریق مرز مهران از کشور خارج شده‌اند.

وی اضافه کرد: حدود ۸۱ درصد زوار تاکنون باز نگشته‌اند و تلاش داریم تا پایان ماموریت، همه خدمات خود را به زوار عتبات عالیات ارائه دهیم.

استاندار ایلام با تاکید بر تکمیل همه زیرساخت‌های اربعین پس از این کنگره بزرگ و عظیم، گفت: هر ساله عملیات اجرایی زیرساختی پس از اربعین آغاز می‌شود و تا اربعین سال بعد ادامه دارد.

رییس ستاد اربعین استان ایلام عنوان کرد: ۷۸ درصد زوار با وسایل نقلیه شخصی و ۲۲ درصد با ناوگان حمل و نقل عمومی به مهران آمدند.

وی عنوان کرد: در ۱۲ شهرستان استان با کمک ائمه جمعه شهرستان‌ها و فرمانداران مواکب ایجاد شده به زوار خدمات‌رسانی می‌کنند که این خدمات به برکت عزت نظام جمهوری اسلامی، همه شهدا و شهدای دولت است.

استاندار ایلام با تاکید بر این نکته که باید در حفظ و صیانت اموال دولتی و مردم نهایت کوشش را داشته باشیم، عنوان کرد: همه اموال ورودی و استفاده شده در اربعین باید ثبت، ضبط و مستندسازی و بارکد گذاری شوند و دستگاه‌ها پیش از خروج باید این اقدامات را انجام دهند.

برچسب ها: اربعین ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.