با حضور مسئولان، از اِلِمان عصر عاشورا در زرند رونمایی و جایگاه تجمع هیئات مذهبی این شهرستان افتتاح شد.

در این مراسم که با حضور علی رمضانی مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان، حسینی فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر و تعدادی از مسئولان شهرستان برگزار شد، علیرمضانی مدیرکل صدا و سیما کرمان، احداث این مکان فرهنگی و مذهبی را کاری ارزشمند دانست و گفت: در پوشش مناسبت‌های ملی مذهبی، حضور جمعیت بسیار با اهمیت است.

 وی افزود: مراسم و آیین‌های جمعی و انجام هر کاری که احیای امر اهل بیت (علیهم السلام) باشد، مشمول دعای خیر امام رضا (ع) می‌شویم، که ما داریم کم کم به استقبال ایام شهادت این امام همام می‌رویم.

علیرمضانی تصریح کرد: چه خوب است با توجه به اینکه زرند باب الرضا هم هست، به عبارتی برای بخشی از جمعیت استان، البته حالا شاید مثل راور عمومی‌تر باشد و همه از آن طرف عبور می‌کنند، اما بخشی از مسافران هم از مسیر زرند به طرف مشهد مقدس عزیمت می‌کنند و چه نیکوست که ما توی این دهه آخر، مثل همین مکان مقدس یک امکاناتی برای افرادی که می‌خواهند به سمت مشهد الرضا حرکت کنند ایجاد کنیم.

وی بیان داشت: مثلاً استراحتگاه داشته باشند، تا خستگی شان کم شود و با آسوده خاطر بهتر به سفر امن خود ادامه دهند؛ زیرا علت خیلی از حوادت رانندگی، خستگی راه و خواب آلودگی است؛ بنا براین این اقدام ارزشمند شهرداری و شورای شهر و تمام افرادی که به نوعی در این اقدام ماندگار سهیم بودند، ستودنی است و قطعا مشمول دعای خیر امام رضا می‌شود و چقدر خوب است، انسان مشمول دعای خیر امام معصوم شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان با اشاره به آیه‌ای از کلام وحی گفت: هر قدمی که بردارید، هنگامی که کفار را به خشم بیاورید، خداوند برای شما عمل صالح قبول می‌نویسد، امروز دشمن از اجتماعات ما در هراس است و به خشم می‌آید، دشمن از ذکر امام حسین ع می‌ترسد از نام امام حسین ع هراس دارد.

علیرمضانی با اشاره به اینکه این ایام سالروز ورود آزادگان هم هست، افزود: در محل اسارت به ما می‌گفتند، تجمع بیش از سه نفر ممنوع است و نباید بیش از سه نفر دور هم بنشینید، خب اسیر توی زندانی که هفت لایه سیم خاردار دورش دارد، وقتی دور هم می‌نشینیم مگر چکار می‌تواند کند، حتی نماز جماعت را ممنوع کرده بودند، اینجا معلوم می‌شود که در اجتماع ما، توی نشست‌های عمومی ما، توی عزاداری ما، چیزی هست که سبب تقویت دین و اعتقادات و پیوند ما به اهل بیت می‌شود و دشمن از این تجمعات نگران بود.

وی تصریح کرد: اسرا برای برپایی نماز جماعت، بعضی وقت‌ها شکنجه هم می‌شدند، اما دست از نماز جماعت بر نمی‌داشتند؛ خیلی خوب بود که ببینید یک جمعی چندین هزار نفر هفت سال، هشت سال، ده سال بیشتر کمتر، زیر بمباران فکری رژیم بعث عراق، حالا غیر از آن که شکنجه و اینا بخشی از کار بود، زیر تحقیر روحی و روانی دشمن سالم برمی گردند، با اعتقادات درست، اثر همین کارا بود، بنابراین راه اندازی این گونه جایگاه‌ها و محل تجمع مراسم که جای تجمع مردم خداجوی و ولایتمدار باشد در واقع دشمن را بیش از پیش خشمگین می‌کند و دشمن از این تجمعات می‌ترسد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان به حزب الله لبنان اشاره کرد و گفت: اینها برای عزاداری امام حسین (ع) حتی توی زیرزمین خانه هایشان عزاداری می‌کردند و امروز بزرگ‌ترین قدرت چریکی منطقه و خار چشم و به استخوان گلوی اسرائیل تبدیل شده اند.

وی افزود: در جدیدترین کار خود، پایگاه هزار و پانصد متری موساد را بمباران کردند، به اسرائیل موشک زدند، قایق جنگی پیشرفته شان را زدند و اینها اثر همین اجتماعات است، درحقیقت این‌ها اثر همین طور هم نشینی‌ها و اثر همین توسلات است.

مدیر کل صدا وسیمای مرکز کرمان اظهار امیدواری کرد، از این پس تجمعات و مراسم ملی و مذهبی در این مکان مقدس برگزار شود.

علیرمضانی تصریح کرد: خوشبختانه با عنایت مسئولین یک محیط خوبی فراهم شده است و این تجمعات از رسانه ملی هم بخوبی منعکس می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد، سال آینده، مراسم تاسوعا و عاشورا و دهه اول محرم این شهرستان، شبیه آنچه در بم انجام می‌شود و بین المللی هم شده است، از رسانه ملی به مردم کشور و جهان ارائه شود.

شهردار زرند  نیز در این آیین، نقشه راه را برای برنامه‌های فرهنگی ترسیم کرد.

علی ضیاءالدینی شهردار زرند با اشاره به اینکه شهرداری خود را خادم مردم و خادم نوکرانِ اهل‌بیت می‌داند، گفت: اگر عنایت اهل‌بیت نبود، اکنون اینجا نبودیم و خدا را شکر که شورای شهر همراه و همدل در این مسیر ما را کمک می‌کنند.

شهردار زرند افزود: اهل سخنرانی نیستم و بیشتر یک مدیر میدانی هستم.

وی تصریح کرد: ما زمینه را برای تمام هیات مذهبی در اینجا و به کمک هیئت امنای سقاخانه فراهم کردیم و می دانیم که این برنامه‌های مذهبی و این تجمعات در راستای اهداف اهل‌بیت علیهم السلام است که در آیه‌ ۱۲۰ سوره توبه به آن اشاره شده که مسلمانان باید کار‌هایی انجام دهند که در دل کافران ترس و وحشت بیندازند و قطعا این موارد از جمله راهپیمایی اربعین همگی در راستای مانور قدرت اسلام و مکتب تشیع است.

 ضیاءالدینی ابراز امیدواری کرد، نامگذاری این محوطه و چگونگی برگزاری برنامه‌ها بر عهده‌ هیئات و تحت نظارت اداره تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه خواهد بود و قطعا هر زمانی که لازم بدانند ما برای کمک و همکاری آماده خواهیم بود.

وی  ضمن گرامیداشت هفته‌ دولت از فرماندار شهرستان تشکر کرد و برای دولت چهاردهم که بر مبنای وفاق ملی بنا گذاشته شده است، آرزوی موفقیت کرد.

شهردار زرند به گزارش کوتاهی از اتفاقات محله‌ سقاخانه که پیش از این محل تجمع معتادان متجاهر بود پرداخت و گفت: اوایل حضورم در شهرداری، طی جلساتی اعلام شد، اطراف این مکان مقدس تبدیل به تجمع گاه معتادان متجاهر شده است که ما ابتدا پارکِ این منطقه که رها شده بود، مناسب سازی، زیباسازی و نورپردازی کردیم و به این ترتیب این محیط خود بخود برای معتادان ناامن شد.

 وی افزود: امسال این اقدام در راستای تبدیل شدن این مکان قابل احترام به یکی از پایگاه‌های فرهنگی مذهبی سطح شهر خواهد شد و  قطعا نگاه شهرداری فراتر از یک نقطه است؛ بلکه برای تمام مناطق شهری نظیر چنین کار‌های فرهنگی و متناسب با مناطق را در دستور کار قرار خواهیم داد.

فرماندار زرند هم ضمن قدردانی از تلاش‌های شهردار، وی را مدیری جهادی و پای کار دانست که توانسته تحول و تغییرات خوبی در سطح شهر بوجود آورد.

سید رضا حسینی نژاد افزود: همانقدر که در فعالیت‌های عمرانی با شتاب حرکت می‌شود، باید در فعالیت‌های فرهنگی نیز این حرکت تکمیل شود.

وی، فضاسازی اخیر شهرداری در ایحاد محوطه‌ تجمعات هیئات مذهبی و نصب اِلِمان عصر عاشورا را یک کار فرهنگی تمیز خواند و ابراز امیدواری کرد تا نظیر چنین اقداماتی در سایر بخش‌ها نیز انجام گیرد.

فضای ایجاد شده ( زیرسازی، آسفالت، احداث جداول، نورپردازی و آسفالت معبر سقاخانه و نیز محوطه‌ محل تجمع هیئات مذهبی) با اعتباری قریب ۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری و با مساعدت هیئت امنای سقاخانه ابوالفضل علیه السلام طی مدت ۲۰ روز با تلاش مستمر معاونین و کارکنان شهرداری اجرا و در چهارمین روز از هفته‌ی دولت، به مناسبت اربعین حسینی ایجاد و به بهره برداری رسید و سبب تحویل عاشقان و عزاداران حسینی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار