مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از استقرار ۱۳ واحد دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد.

هاشم علایی امروز در مراسم بهره‌برداری از چند طرح توسعه‌ای شهرک‌های صنعتی در گرامیداشت هفته دولت در اردبیل، گفت: این واحد‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های تولید شیرآلات صنعتی و پالایشگاهی، قطعات خودرو، کربن فعال صنایع پتروشیمی، انواع ماشین‌آلات بسته‌بندی صنایع، صنایع الکترونیکی و انواع باتری فعالیت خود را آغاز کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به معرفی شهرک تخصصی آب نیر به عنوان قطب تولید آب معدنی کشور اشاره کرد و افزود: معرفی استان اردبیل به عنوان قطب تولید شیرآلات ساختمانی کشور با محوریت گرمی از دیگر برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌ها بوده است.

به گفته او، عمده این واحد‌ها در شهرک صنعتی گرمی و شهرک غیردولتی شیرآلات قهرمان فعالیت می‌کنند.

علایی به استقرار چندین واحد تولیدکننده قطعات خودرو در شهرک صنعتی استان اشاره کرد و افزود: تولیدات این مجموعه‌ها متنوع و شامل باتری، قطعا، سپر، شیشه، لامپ و کف‌پوش خودرو است که در شهرک‌های صنعتی یک و ۲ اردبیل، کوثر و ناحیه صنعتی نوجده فعالیت می‌کنند.

او به معرفی استان اردبیل به عنوان قطب تولید محصولات چوبی ام. دی. اف در کشور اشاره کرد و ادامه داد: عمده محصولات این حوزه در شهرک صنعتی شماره ۲ و شهرک غیردولتی آرتا تولیدات خود را انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به فعالیت‌های حوزه حمایت از محیط زیست و بخش درمانی شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: احداث مرکز اورژانس شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل با حضور خیر سلامت و تشکیل پویش درختکاری در شهرک‌های صنعتی به همراه پاکسازی محیط زیست با مشارکت فعالان و علاقه‌مندان این حوزه انجام شده است.

علایی از حل مشکل ۱۵ ساله با معارضان ناحیه صنعتی مشگین‌شهر و حل مشکل چند ساله قرارداد زمین سرمایه‌گذار فعال شهرک صنعتی شماره ۲ با مجموعه قضایی خبر داد و افزود: تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید و بازدید مستمر از شهرک‌ها و نواحی صنعتی به حل این مشکلات و دغدغه‌ها به صورت میدانی کمک کرده است.

او به برپایی میز خدمت و ملاقات متعدد با سرمایه‌گذاران و صاحبان واحد‌های تولیدی برای حل مشکلات آنها اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما بر این بوده تا در این حوزه فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به شکل مناسب انجام شده و اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.