مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: هم اکنون ۹۹.۷ درصد از ۴۰۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر، تحت پوشش خدمات ارتباطی (صوت) هستند.

علی سملیان روز دوشنبه در حاشیه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های ارتباطی در استان بوشهر اظهار کرد: از مجموع این شمار، ۱۵ پروژه ارتباطی افتتاح و عملیات اجرایی هشت پروژه نیز آغاز می‌شود.

وی افزود: یک هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار ملی برای این منظور اختصاص یافته که۸۴۰ میلیارد ریال به پروژه‌های افتتاحی و ۶۹۰ میلیارد نیز مربوط به پروژه‌های آغاز عملیات اجرایی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر یادآور شد: این پروژه‌ها توسط شرکت‌های ایرانسل، ارتباطات سیار و مخابرات منطقه جنوب اجرا می‌شود.

سملیان ادامه داد: هزینه اجرای سایت‌هایی که توسط این اداره کل ابلاغ شده است، از محل طرح خدمات اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون ۹۹.۷ درصد از ۴۰۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر، تحت پوشش خدمات ارتباطی (صوت) هستند، که از این شمار، ۹۸ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

سملیان گفت: در روستا‌های در حال توسعه، با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی مورد نیاز و فراهم آوردن امکانات لازم برای آموزش و نحوه استفاده از رسانه‌های نوین ارتباطی، سطح زندگی مردم ارتقا و منجر به جذب سرمایه، فروش صنایع دستی، کارآفرینی و توسعه و رشد اقتصاد روستا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.