حجت الاسلام موسوی گفت: ۲۵ موکب در شلمچه و ۲۰ موکب در چذابه در مسیر بازگشت زائران اربعین حسینی تا ۲۵ صفر برای خدمت رسانی به زائران مستقر هستند.  

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین خوزستان گفت: با توجه به حجم زائران در هنگام بازگشت، برای پذیرایی از زائران هیچگونه مشکل و کمبودی نداریم و مواکب به صورت ۲۴ ساعت مشغول خدمت رسانی هستند.

او با اشاره به مدیریت سفر اربعین از سوی زائران امسال گفت: با توجه به گرمای شدید هوا از روز ۱۶ صفر شاهد افزایش بازگشت زائران بودیم.

حجت الاسلام موسوی گفت: همچنین ظرفیت اسکان ۱۰ هزار نفر در شلمچه، ۱۰ هزار نفر در چذابه و ۳۰ هزار نفر درون شهری برای رفاه حال زائران فراهم است.

مسئول کمیته مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین خوزستان با اشاره به استقرار ۸۰۰ موکب مردمی در استان خوزستان به منظور پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی افزود: فقط در شلمچه ۲۵۰ موکب در فاصله ۶ کیلومتر برپا شده بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به پیش بینی انجام شده در اربعین سال جاری هیچگونه کمبودی در خصوص تامین نان، گاز و آب آشامیدنی بهداشتی در مواکب نداشتیم و روزانه ۲۵ هزار قالب یخ در استان خوزستان بین مواکب توزیع شده است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشور‌های دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.