سرپرست مجتمع شورا‌های حل اختلاف شهید بهشتی کرمان از سازش ۲۸۴ فقره پرونده در شعب حل اختلاف ویژه خانواده این مجتمع طی چهارماه نخست امسال خبر داد.

 اسما السادات میر موسایی گفت: در مجتمع شهید بهشتی شهرستان کرمان، تعداد ۵ شعبه شورای حل اختلاف وجود دارد که کارکنان آن توانسته اند از پرونده‌های ورودی به این شعب تعداد ۲۸۴ فقره پرونده را با سازش مختومه کنند.

وی افزود: صلح و سازش در پرونده‌های خانواده و جلوگیری از طلاق و فروپاشی نهاد مقدس خانواده یکی از اولویت‌های اصلی شورا‌های حل اختلاف می‌باشد و لازم است تا تمامی نهاد‌ها برای صیانت از جامعه و بقای خانواده از متلاشی شدن زندگی زوجین جلوگیری بعمل آورند.

این مقام قضایی تصریح کرد: کارکنان شورا‌های حل اختلاف در مجتمع ویژه خانواده با استفاده از نفوذ کلام، دوراندیشی و صبر خود توان مشاوره صحیح و سازش را دارند که در نتیجه آن زمینه کاهش طلاق از طریق افزایش حداکثری صلح و سازش در میان زوجین فراهم می‌شود.
وی بیان کرد: در پرونده‌های خانواده اگر زوجین در هر مرحله از روند رسیدگی به پرونده به صلح و سازش برسند، علاوه بر مختومه شدن یک یا چند پرونده در دادگستری از اختلافات بعدی نیز جلوگیری به عمل می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار