رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره‌بار یزد با رد این ادعا که نرخ میوه در یزد گران و کیفیت آن هم پایین است، گفت: بهتر است اول بررسی کنند و سپس اظهار نظر نمایند، نرخ میوه در یزد، گران‌تر از سایر نقاط کشور نیست.

محمد حسین غلامی با بیان اینکه قیمت میوه یزد از کشور گرانتر نیست و نباید بدون سند حرف زد، ادامه داد: نرخ میوه در میادین میوه و تره بار ثابت و مشخص است اما اگر برخی مغازه داران گران می فروشند باید بازرسان صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف پیگیری و برخورد کنند.

به گفته وی نرخ هندوانه در میادین یزد به قرار هر کیلوگرم ۴۰ هزار تا ۸۰ هزار ریال ، خربزه از ۱۰۰ تا ۱۸۰ هزار ریال ، گوجه از ۸۰ تا ۱۳۰ هزار ریال، سیب زمینی از ۸۰ تا ۱۳۰ هزار ریال است که تفاوت قیمت بستگی به نوع و درجه آن دارد و این نرخ از استان های همجوار مثل اصفهان و فارس کمتر است.

وی اظهار داشت: یزد، کویری است و میوه هایی که وارد این استان می‌شود شامل کرایه های گزاف می‌گردد اما باز هم نرخ آن از استان‌های مثل شیراز و اصفهان که خودشان تولید کننده هستند ارزان‌تر است.

وی افزود: باید حساب شده حرف بزنیم، پیشتر حرف های دیگری هم در مورد وضعیت میوه و تره بار یزد بر زبان برخی جاری شده بود که همه کذب است.

اخیرا یکی از اعضای شورای شهر یزد از نرخ و کیفیت میوه در یزد گله گذاری کرده و از رییس سازمان مشاغل خواسته بود ضمن شناسایی نقاط کور و بستن درگاه‌های نفوذ برای آن عده‌ای که راضی به وضع موجود هستند زمینه‌ای را به وجود آورد که موجب رضایتمندی مردم و افزایش کیفیت و کاهش قیمت به ویژه کاهش قیمت میوه در سطح شهر شود.

وی افزود: مردم از وضعیت کیفیت و قیمت میوه در سطح شهر ناراضی هستند و بارها این موضوع توسط اعضا شورا مطرح گردیده ولی به رغم تلاش‌هایی که توسط مدیران سایر دستگاه‌ها صورت گرفته ولی موقتی و کوتاه مدت جواب داده و دوباره به سرنوشت قبلی خود یعنی به همان دوره گرانی و کیفیت پایین دچار شده است؛ لذا مقرر شد در ادامه نظارت‌های میدانی کمیسیون برای بررسی بیشتر موضوع هفته آینده جلسه کمیسیون در محل سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی برگزار گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
پس حتما میوه نخریدید که این خبر نوشتید که قیمت میوه مثل سایر استان ها است بعد جالبه مسئولان تکراری که می خواهید آنها را نگه دارید چه گلی به سر یزد زدند که الان نمی دانم کارزار درست کردید که این مسئولان تکراری بمانند مایه خجالت است