عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور گفت: وزارت راه‌وشهرسازی برای اتصال دستگاه‌هایی که به سامانه املاک و اسکان متصل نشده‌اند چندین بار تذکر داده است که در صورت عدم اتصال نقره داغ می‌شوند.

سامانه املاک واسکان به عنوان یکی از مهمترین اقدامات در حوزه مسکن به شمار می‌رود که برنامه‌ریزی برای بهبود و تقویت بازار مسکن و همچنین ایجاد تعادل در بین عرضه و تقاضای مسکن از مهم‌ترین مزایای سامانه املاک و اسکان است که در طول سه سال گذشته با همکاری تمامی بخش ها ما شاهد آن هستیم که این سامانه توانسته است به بازار مسکن ورود کند و بخش زیادی از نیازهای مسکن کشور را تامین کند.

در همین زمینه هاشمی عضو انجمن انبوه سازان مسکن در گفت وگو با خبرنگار با شگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه بر اساس قانون وزارت راه و شهرسازی مکلف به راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان شده است، این سامانه مقدمه و زیرساخت اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی است گفت: با تکمیل و اجرای این سامانه، شناسایی خانه‌های خالی ممکن خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از گلایه‌های نمایندگان مجلس همواره از نحوه اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی و سامانه املاک و اسکان توسط وزارت راه و شهرسازی ضعف در آگاه‌سازی مردم در مورد مزایا و ویژگی این سامانه است که در این بین سعی کرده ایم با تکمیل سامانه املاک واسکان بتوانیم بخش عمده ای از برنامه ریزی های مورد نیاز بازار مسکن را انجام دهیم.

 هاشمی توضیح داد: سرشماری آنلاین و برخط نفوس و مسکن، کاهش کلاهبرداری در حوزه املاک با محوریت نظارت آنلاین و هوشمند، عدم نیاز به درج مکرر آدرس محل سکونت در مراجعات به ادارات دولتی، پایش آنلاین اراضی کل کشور برای سنجش میزان نیاز ساخت املاک تجاری، اجاری و ملکی از جمله این مزایای این سامانه به شمار می‌رود.

 عضو انجمن انبوه سازان مسکن بیان کرد :با توجه به اهمیت تکمیل اطلاعات سامانه ملی املاک و اسکان، مجلس شورای اسلامی بی توجهی به خوداظهاری مردم را یکی از دلایل ناکامی فعالیت این سامانه تلقی کرده و این سازوکار را برای تکمیل اطلاعات به سامانه اضافه کرد.

هاشمی توضیح داد: برای تقویت بازار اجاره مسکن نیازمند تکمیل سامانه املاک و اسکان هستیم که باید تمامی مردم هرچه سریعتر اطلاعات خود را وارد این سامانه کنند.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: مسکن ، ساخت مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.