وزارت امور خارجه اردن ضمن محکوم کردن اظهارات جنجالی وزیر تندرو رژیم صهیونیستی درباره مسجد الاقصی، از تصمیم این کشور برای پیگیری این تخلفات در دادگاه‌های بین‌المللی خبر داد.

وزارت امور خارجه اردن در بیانیه‌ای تاکید کرد: اظهارات ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم اشغالگر مبنی بر ایجاد کنیسه یهودی در مسجد الاقصی، نقض قوانین بین المللی و تحریک غیرقابل قبولی است که یک موضع بین‌المللی شفاف را در مقابل آن می‌طلبد.

وزارت امور خارجه اردن همچنین اعلام کرد: اقدامات لازم را برای توقف حملات به اماکن مقدس و تهیه پرونده‌های حقوقی برای اقدام در دادگاه‌های بین‌المللی علیه تخلفات اسرائیل انجام خواهیم داد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که به تندروی مشهور است در اظهاراتی گفت: سیاست ما اجازه می‌دهد که در کوه معبد (مسجدالاقصی) نماز بخوانیم. در آنجا قانون برای یهودیان و مسلمانان مساوی است و من قصد دارم که در آنجا کنیسه بسازم.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این اظهارات بن گویر اعلام کرد که تغییراتی در وضعیت کنونی مسجدالاقصی ایجاد نشده است.

همچنین موشه آربل، وزیر امور داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهاراتی بن گویر گفت: نتانیاهو باید فورا تحرکاتی اتخاذ کند و مواضع بن گویر درمود مسجدالاقصی را متوقف کند.

وی گفت: بن گویر حکمت و تدبیر ندارد و این امر منجر به خونریزی خواهد شد. اظهارات بن گویر ائتلاف‌های راهبردی ما علیه ایران را در معرض خطر قرار می‌دهد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار