مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: شاخص اجرای طرح هادی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار اشنویه، حدود ۱۴ درصد بیشتر از میانگین استانی است.

علیرضا مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: هم اکنون ۶۰ درصد از خانوار‌های ساکن در مناطق روستایی بالای ۲۰ خانوار این شهرستان از مزایای طرح هادی برخوردار هستند که این میزان در سطح استان ۴۶ درصد است.

وی اضافه کرد: امسال بازنگری نقشه طرح هادی و احداث معابر داخل روستا‌ها و اجرای این طرح در تعدادی از روستا‌ها در دستور کار قرار دارد و برای اجرای آن اعتبار نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: اشنویه دارای ۷۴ روستا در ۲ بخش مرکزی و نالوس بوده که از این تعداد ۷۱ روستا بالای ۲۰ خانوار است و نقشه طرح هادی برای تمامی این روستا‌ها تهیه شده است.

مقدم افزود: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل بند، آماده‌سازی اراضی پیش‌بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار انجام می‌شود.

وی گفت: اصلاح و بازگشایی معابر، جدول‌گذاری و ساماندهی فضای سبز و ایجاد محل بازی کودکان از دیگر اهداف اجرای طرح هادی است.

طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستا‌ها و تامین عادلانه امکانات انجام می‌گیرد؛ تجدید حیات و هدایت روستا‌ها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در این طرح‌ها به شمار می‌رود.

اشنویه با ۷۴ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.