نماینده مجلس گفت: هر دفعه برای خودرو یک طرحی می‌آورند و بین بد و بدتر یکی را انتخاب می‌کنند و همه روش‌های واگذاری شبیه لاتاری است.

مصطفی پوردهقان اردکان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره فروش خودرو با حساب وکالتی گفت: بازار خودرو بازاری است که متاسفانه همچنان در عرضه و تقاضا دارای التهاب است، چون در عرضه دچار کمبود هستیم و از آن طرف تقاضا بالاست و کیفیت هم پایین است وهیچ طرفی هم سود نمی‌کند یعنی طرف تقاضا هم به لحاظ قیمتی و هم به لحاظ کیفیتی ضرر می‌کند و طرف عرضه هم زیان می‌دهد، چون به لحاظ بورسی وقتی کارنامه بورسی شرکت‌های خودرویی را نگاه می‌کنید ضررده هستند و کسانی که سود می‌کند عده‌ای هستند که به‌دنبال سفته‌بازی، نوسان‌گیری و به‌دنبال دنبال التهاب در بازار هستند.

وی ادامه داد: اگر کسی در این بازار سیاست‌گذار است باید نشان دهد که سیاست‌گذاری و مدیریت اشتباه است و نمونه بارز این اشتباه مدیریتی بازار خودرو است، چون هر دفعه یک طرحی می‌آورند و بین بد و بدتر یکی را انتخاب می‌کنند و همه روش‌ها شبیه لاتاری است یعنی شما پول بگذارید تا اسمتان در بیاید و یک رانت سیصد میلیونی یا پانصد میلیونی ببرید و منی که دو تا، پنج تا یا یک ماشین دارم و نیازی هم ندارم وارد این بازار می‌شوم تا یک سودی گیرم بیاید که این تقاضا یک تقاضای کاذب است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: نکته‌ای که به وزیر صنعت گفتیم این بود که حتماً باید سیاست‌گذاری و مدیریت بازار تغییر پیدا کند و به سمت رقابتی کردن برویم البته رقابتی کردن به این مفهوم نیست که در کشور را باز کنی تا همه بیایند، چون شما به هر حال یک بچه‌ای دارید که ۴۰ ساله است و حالا شاید خیلی به لحاظ کیفیتی سطح بالایی نداشته باشد، اما نمی‌توانی رهایش کنی، چون تولیدکننده داخلی و قطعه‌سازان هستند و اشتغال شما ارزش افزوده شماست و خیلی از موضوعات ازجمله امنیت اقتصادی مطرح است.

پوردهقان بیان کرد: حرف این است که سیاست‌گذاری آقای وزیر باید به وارد شدن تکنولوژی و ارتقای کیفیت برود تا هم تیراژ خودرو بالا برود و مردم هم راضی باشند.

وی افزود: بخشنامه واردات خودرو‌های دست دوم که در اواخر دولت سیزدهم صادر شد بخشنامه بسیار پر ابهامی بودو هم بازار ارز را بلاتکلیف کرد و هم نوع خودرو‌هایی که قرار بود بیاید خیلی واضح نبود لذا اولین کاری که آقای وزیر باید انجام دهد موضوع تعیین تکلیف خودرو است 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با این طرز فروش خودرو حجم بسیار بالایی از نقدینگی جذب بانک‌ها می‌شود و بانک‌ها رقابت می‌کنند که جذب سرمایه‌گذاری و جذب نقدینگی را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
در خصوص عدم پرداخت وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی به اطلاع می‌رساند بازنشستگانی که از سال 1395 تاکنون برای وام 2، 5، 10، 15، 20 و 30 میلیون تومانی ثبت نام و هنوز وام خود را دریافت نکرده اند
Iran (Islamic Republic of)
عملکرد رئیس مجلس و هم عملکرد نمایندگان مجلس به نفع کارمندان، کارگران، بازنشسته ها، مردم و کشور نیست و تاکنون هم نبوده است.
۰۹:۵۷ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
عملکرد رئیس مجلس و هم عملکرد نمایندگان مجلس به نفع کارمندان، کارگران، بازنشسته ها، مردم و کشور نیست و تاکنون هم نبوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
حدود 6 ساله که بازار خودرو ملتهب شده درست نشده الان هم درست بشو نیست .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۰ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
مسئولین چقدر دیر متوجه کلاه برداری های سرهم کارهای داخلی می شند
از بس خودروی بدون نوبت گرفتن، درد مردم را درک نکردند .
آقای نماینده مجلس، 45 سال هست که مردم را سرکار می گذارند
تا حالا کجا بودید ؟
آخرین اخبار