معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۱۶ هنرمند از این استان به مرحله نهایی سی و یکمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ایران راه یافتند.

جلیل سروری معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: این هنرمندان شامل "فاطمه ارزه گر" در رشته تصویر سازی، "زینب راوندی" در رشته خوشنویسی، "محسن حاجیان فر" در بخش رسانه‌های هنری جدید، "زهرا حائری" در رشته طراحی، "سیده زهرا رضوی سرآسیا" و "امیرحسین اباذریان" در رشته عکاسی، "علیرضا عزیزی، امیرعلی اوحدی و فاطمه بقایی" در رشته گرافیک"، "امیررضا شاه حسینی، عاطفه سعدآبادی، عارفه خیراندیش و سحر غلامی بیرقدار" در رشته مجسمه سازی، "سیده فائزه حیدری و رضا امین آبادی" در رشته نگارگری ۱۶ نفر منتخب خراسان رضوی برای ورود به بخش پایانی جشنواره سی و یکم هستند.

او افزود: سی و یکمین جشنواره ملی هنر‌های تجسمی جوانان ایران از ۱۹ تا ۲۳ شهریورماه در استان خراسان شمالی برگزار می‌شود و منتخبان به مدت سه روز در کارگاه هنری زیر نظر استادان تراز اول هنر‌های تجسمی کشور از آموزش‌های لازم بهره مند می‌شوند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: از بین هزار و ۲۳۳ هنرمند شرکت کننده در این جشنواره با هفت هزار و ۸۶۵ اثر ارسالی به دبیرخانه سی و یکمین جشنواره ملی هنر‌های تجسمی جوانان ایران، ۱۷۴ هنرمند به مرحله نهایی راه یافتند.

سروری بیان کرد‌: در این دوره از جشنواره هنرمندانی از ۳۱ استان کشور ثبت نام کرده اند که استان تهران با ۲۰۸ هنرمند، استان اصفهان با ۱۳۷ شرکت کننده و استان خراسان رضوی با ۱۱۶ شرکت کننده در جایگاه‌های اول تا سوم قرار دارند.

او تصریح کرد: از حیث پراکندگی استانی، استان تهران با ۳۲ هنرمند راه یافته به مرحله نهایی سی و یکمین جشنواره ملی هنر‌های تجسمی جوانان ایران در جایگاه اول قرار دارد و استان‌های اصفهان با ۲۱ هنرمند و خراسان رضوی با ۱۶ هنرمند راه یافته به این جشنواره در جایگاه‌های دوم و سوم هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.