نهاد‌های وابسته به سازمان ملل نسبت به گسترش آبله میمون در اردوگاه آوارگان در کنگو هشدار دادند.

همه‌گیری کووید ۱۹ در جهان باعث شده است تا جوامع بین‌المللی نسبت به وقوع هر نوع همه‌گیری جدید حساس شوند. اعلام وضعیت هشدار از سوی سازمان جهانی بهداشت پیرامون بیماری آبله میمون یکی از این موارد نگرانی محسوب می‌شود.  

به گزارش خبرگزاری رویترز، آژانس‌های وابسته به سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) درباره گسترش بیماری آبله میمون در اردوگاه‌های آوارگان در کشور جمهوری دموکراتیک کنگو هشدار دادند.  

آژانس آوارگان سازمان ملل در این باره اعلام کرد: تاکنون ۴۲ مورد ابتلا به بیماری آبله میمون در اردوگاه‌های آوارگان در کنگو شناسایی شده است. اکنون در شرق کنگو نزدیک به ۲ میلیون آواره در اردوگاه‌ها ساکن هستند که خطر گسترش بیماری در میان آنها وجود دارد.  

این نهاد می‌افزاید: برای کسانی که از منازعات گریخته‌اند اجرایی کردن اقدامات ضد بیماری چالش برانگیز است. اکنون هیچ مکانی برای قرنطینه کردن افراد مشکوک در اردوگاه‌ها وجود ندارد.  

گفتنی است؛ اکنون بیش از ۷ میلیون نفر در کنگو به دلایل مختلف آواره شده‌اند که بالاترین میزان آوارگی در داخل یک کشور در جهان محسوب می‌شود. بسیاری از این افراد به دلیل منازعه داخلی و فاجعه‌های انسانی آواره شده‌اند و برخی نیز از کشور‌های آفریقایی دیگر مانند رواندا، بروندی و سودان جنوبی به کنگو گریخته‌اند.  

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار