فاضلی فرد از افتتاح ۷۳ طرح و کلنگ زنی ۳ طرح دیگر در هفته دولت در بیرجند خبر داد.

فاضلی فرد فرماندار شهرستان بیرجند در برنامه پرسمان صدا و سیمای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در هفته دولت ۷۶ طرح با اعتبار ۵ هزار و ۵۷۶ میلیارد تومان کلنگ زنی و افتتاح می‌شود، گفت: ۷ طرح روز شنبه هفته آینده در شهرستان بیرجند به بهره برداری می‌رسد که واحد‌های مسکونی مقاوم سازی شده، یادمان‌های شهدا و خط انتقال ۱۱ اینچی گاز از جمله این طرح‌ها است.

او با بیان اینکه ۳ طرح در شهرستان کلنگ زنی می‌شود، افزود: نیروگاه خورشیدی نیز در دشت بجد احداث شده که افتتاح خواهد شد.

فاضلی فرد اظهار کرد: هزار و ۱۷۰ طرح در دولت سیزدهم افتتاح و ۱۴۳ طرح کلنگ زنی شده است که هزار و ۷۱۹ میلیارد تومان برای طرح‌های کلنگ زنی شده اعتبار پیش بینی شده است و مجموعا بیش از ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به طرح‌های نیمه تمام عنوان کرد: بخشی از طرح‌هایی که کلنگ زنی شده است باید تکمیل شود و در دولت سیزدهم نیز طرح‌های قدیمی تکمیل شده است.

او گفت: قطعات ۱۵، ۱۶ و ۱۷ راه آهن زاهدان - بیرجند - یونسی در حوزه شهرستان بیرجند است که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سایر قطعات نیز کار در حال انجام است.

فاضلی فرد با اشاره به نهضت ملی مسکن در بیرجند بیان کرد: در سایت ۲۷ هکتاری سایت اداری که در قالب آپارتمان‌های ۵ نفره ساخته می‌شود در مرحله نازک کاری است و در سایت زعفرانیه، ۴ هزار و ۲۷۷ واحد در مرحله اسکلت بندی است و ۲ هزار و ۵۸ واحد در مرحله سفت کاری بوده و ۸۱۶ واحد نازک کاری آن به اتمام رسیده و ۴۷ واحد نیز ساخت آن‌ها تکمیل شده و آماده واگذاری است.

فرماندار شهرستان بیرجند تصریح کرد: در شهر بیرجند آب استحصالی به صورت سر به سر مصرف می‌شود، اما در تابستان امسال مدیریت مصرف انجام و از قطعی جلوگیری شد؛ در برخی مناطق روستایی دچار تنش آبی شدیم و در برخی نقاط قطعی آب اتفاق افتاد که با ایجاد منابع جدید می‌توان این کسری را حل کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.