مجتبی نوروززاده گفت: محور قم- نیزار کوتاهترین مسیر قم- اصفهان بوده و از تردد چشمگیر ماشین آلات نیمه سنگین برخوردار است.
رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان قم عنوان کرد: همچنین به دلیل احداث شهرکهای مسکونی (طرح ملی مسکن) و وجود بقاع متبرک امامزاده عبدالله و خدیجه خاتون درطول این محور، شاهد ترافیک ترکیبی چشمگیری هستیم.
نوروز زاده به قطعات اجرای این پروژه اشاره و بیان کرد: طول قطعه نخست طرح ۱. ۵ کیلومتر و مقطع اجرایی آن از مقابل روستای قلعه چم به سمت قم، طول قطعه دوم طرح نیز ۴. ۵ کیلومتر و مقطع اجرایی آن از مقابل روستای طایقان تا پل ونارچ و طول قطعه سوم این پروژه نیز ۴ کیلومتر و مقطع اجرایی آن بعد پل ونارچ تا ابتدای محدوده شهری است.
رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان قم میزان اعتبار اجرایی طرح بهسازی محور قم- نیزار را بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: تمامی هزینه اجرایی این پروژه از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جادهای تأمین شده است.
نوروز زاده درخصوص دیگر مشخصات فنی این طرح گفت: پروژه در سه لایه آسفالت و به صورت تمام عرض (میانگین ۱۰ متر) اجرا شده است.
در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.
استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان میتوان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.