مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: قریب به ۶ هزار مددجو در دوره‌های آموزشی این نهاد با هدف صیانت و تحکیم بنیان خانواده شرکت کردند.

روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگی در زمینه‌های مختلف از جمله خانواده، انگیزه ازدواج سالم را در جوانان تحت حمایت این نهاد ایجاد می‌کند و باعث پایداری هرچه بیشتر بنیان خانواده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی صیانت از خانواده طی چهار ماه نخست امسال برای مددجویان کمیته امداد استان، اظهار داشت: تقویت باورهای دینی و ایمانی خانواده‌های تحت حمایت، یکی از شاخص‌های مهم در مسیر توانمندسازی جامعه هدف است و برنامه‌های مختلفی با هدف ارتقای سطح فکری و فرهنگی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد با نگاه پیشگیرانه اجرا می‌شود.

صالحی یادآور شد: بانوان سرپرست خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، دختران و پسران در آستانه ازدواج، همسران جوان، دانش آموزان، دانشجویان و طلاب، کودکان و مشمولان طرح‌های اشتغال و خودکفایی از جمله گروه‌های هدف این طرح هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین از برگزاری اردوی فرهنگی برای ۱۶۵ مددجو خبر داد و خاطرنشان کرد: در این اردوها در حوزه معنویت به دنبال تبیین و رشد مسائل دینی و اصول اعتقادی مددجویان هستیم و در حوزه آموزشی نیز با تخصصی محور کردن اردوها ارتقای مهارت‌های مددجویان را پیگیری می‌کنیم.

صالحی با بیان اینکه در بازه زمانی اعلام شده کمک هزینه تحصیلی به ۹۴۲ دانش آموز زنجانی پرداخت شده است، اضافه کرد: همچنین در این مدت به ۱۱۳ نفر از دانشجویان و طلاب خدمات فرهنگی ارائه شد.

مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان جمعیتی نزدیک به ۵۰ هزار نفر هستند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر سالمند بوده و ۱۵ هزار و ۵۷۸ خانوار معادل ۵۶ درصد در روستاها زندگی می کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.