در ششمین روز از هفته دولت، ۱۰ خانه بهداشت و سه مرکز جامع سلامت در شهرستان همدان افتتاح و عملیات اجرایی یک طرح بهداشتی نیز آغاز شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در مراسم بهره‌برداری از دو خانه بهداشت در روستا‌های گل کهریز و سیلوار از توابع شهرستان همدان، گفت: مقاوم‌سازی خانه بهداشت درگزین در دستور کار معاونت بهداشتی است.

فاطمه ترکمان اسدی با بیان اینکه در هفته دولت ۱۹ طرح سلامت محور با اعتبار ۸۰۷ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است، گفت: عملیات اجرایی خانه بهداشت سیلوار در زمینی به وسعت ۳۶۵ مترمربع با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان همدان نیز در خصوص افتتاح خانه بهداشت سیلوار، گفت: این طرح در یک طبقه ساخته شده و دارای مشخصات فنی اسکلت فلزی، سقف کامپوزیت و نمای آجری است و با بهره برداری از این طرح ۱۱۹ خانوار با ۳۶۷ نفر زیر پوشش خدمات بهداشتی قرار گرفتند.

 محمد ربیع یگانه با بیان اینکه ابتلا به فشار خون و دیابت یکی از مهمترین چالش‌های روستای سیلوار است، گفت: بر اساس آخرین بررسی‌ها ۱۵ درصد ساکنان این روستا به فشار خون بالا و ۱۲ درصد به دیابت مبتلا هستند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه خانه بهداشت گل کهریز هم در زمینی به وسعت ۴۸۲ متر مربع از سال ۱۴۰۱ آغاز و هفته دولت امسال بهره‌برداری برداری شد، گفت: برای این طرح ۳۰ میلیارد ریال از منابع استانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان هزینه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.