سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: باید خارج از مسائل حزبی، جناحی، رفاقتی و تیمی، مدیران خوب انتخاب کنیم.

سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درخصوص توصیه‌های رهبر انقلاب به اعضای دولت چهاردهم گفت: تمامی نکاتی که مقام معظم رهبری به آنها اشاره کردند، حائز اهمیت هستند و می‌تواند نقشه راه دولت چهاردهم در مسیر ۴ ساله خود باشد.

سجادی افزود: ایران دارای نیروی انسانی شگفت‌آوری‌ است که بار‌ها مقام معظم رهبری در بیانات خود به آن اشاره کرده اند. نیروی انسانی هوشمند ما، نه‌تنها در ایران، بلکه در سایر کشور‌ها نیز به کار گرفته می‌شود و این موضوع، ارزشمند بودن سرمایه‌های انسانی کشورمان را نشان می‌دهد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: در اداره کشور، اولین مسأله مهم و دارای اهمیت، انتخاب مدیران است. اگر کشور‌ها مدیران کارآمد و خوبی داشته باشند، می‌توانند راه رشد و تعالی، پیشرفت و عدالت را طی کنند؛ ولی اگر نیروی انسانی شامل افرادی باشد که از طریق رانت و رابطه انتخاب شده اند، این افراد نه‌تنها منشأ خیر نخواهند بود، بلکه منشأ و منبع مشکلات خواهند بود؛ لذا این‌که از دولت آقای پزشکیان تحت عنوان «دولت وفاق ملی» یاد می‌شود، واژه خوب و مثبتی است.

سجادی همچنین افزود: شایسته‌سالاری می‌تواند مجموعه‌ای از مدیران را دور هم جمع کند که منشأ خدمات فراوان باشند. اگر ما بخواهیم برنامه‌هایی مثل برنامه هفتم، بیانیه گام دوم انقلاب و سایر برنامه‌ها را عملی کنیم، باید خارج از مسائل حزبی، جناحی، رفاقتی و تیمی، مدیران خوب انتخاب کنیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما چهل سال سابقه دارد. در این چهل سال، ما مدیران بسیار خوبی داشتیم که تجربیات مفیدی کسب کرده اند و به عقیده من، امکان به‌کارگیری مجدد آنها وجود دارد. کارشناسان مغز‌های متفکر یک جامعه هستند و الحمدلله ما در این زمینه کمبود نداریم. رییس دولت و وزیران باید به دنبال کارشناسانی بروند که زبده و ماهر هستند. همچنین، نظرات کارشناسان می‌تواند چراغ راه دولت برای پیشرفت و تحول باشد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره تاکید رهبر معظم انقلاب درباره «حضور مسئولین در بین مردم» نیز گفت: مردمی بودن برای دولت‌ها و دولتمردان یک اصل ضروری است؛ چرا که فلسفه وجودی مسئولان این است که به مردم خدمت کنند و نیاز‌های اصلی و اساسی مردم را کشف و رفع کنند. اگر صرفا در دفترشان باشند، کار جلو نمی‌رود. نباید بین مردم و مسئولین سد یا مانعی برای ارتباط وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: دولت باید مشکلات اساسی و زیربنایی کشور را شناسایی کند و در جهت رفع آنها قدم بردارد. همچنین باید به شعار‌هایی که مقام معظم رهبری هرساله به آنها اشاره می‌کنند، توجه شود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: بحث تولید جزو شعار‌های سالانه مقام معظم رهبری است. اگر تولید کشور رونق پیدا کند، سایر مسائل اقتصادی کشور نیز حل می‌شود.

سجادی با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری درباره «جمعیت و مسأله پیری» نیز اظهار کرد: کمبود جمعیت باید ریشه‌یابی شود. یکی از عوامل کمبود جمعیت، اشتغال جوانان است؛ اگر جوان شغل داشته باشد، ازدواج می‌کند و این موضوع به فرزندآوری کمک می‌کند. همچنین درباره این مسأله باید از کارشناسان علوم اجتماعی، جامعه‌شناسان و مردم‌شناسان کمک گرفته شود تا آسیب‌شناسی به‌درستی شکل گیرد.

خبرنگار: مهسا حنیفه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
فعلا که نیامده مقروض صندوق توسعه ملی شدیم.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۲:۲۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
تنهاراه قدم گذاشتن درمسیردرسته مسیرایران اشتباهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
تنهاراه رشدکشورفعال نمودن صنایع مادرمثل صنعت بیمه است اگرخودروهاومنازل مسکونی بیمه عمراجباری داشته باشندباسرمایه بیمه چه تحول عظیمی در رشداین صنایع ایجاد می شود بالطبع به خانواده هاهنگام تبدیل به احسن نمودن هم فشار نمی آید
United States of America
منصور
۱۱:۲۲ ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
تنها را رشد کشور افزایش تولید میباشد / که این امر با خصوصی سازی و سود ۳۰ درصد بانکی جور در نمیاد
مدیریت فقط حقوق را بموقع پرداخت کنه// کافیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
تنها راه رشد کشور همان ادامه راه شهید جمهور گرامی شهید آیت الله دکتر رئیسی به سمت قله های موفقیت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
خیلی ممنون با همین سرعت عجیب که مشکلات وگرفتاریهای ملک و ملت را حل کنید دیگه نیازی به دشمن نداریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
آفرین چقدر فکر کردی اینو گفتی
آخرین اخبار