حامد تقوایی در نشست خبری گفت: همیشه خلأ یک رسانه دانشگاهی احساس میشد تا پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه برقرار شود و دانشی که در دانشگاه تولید میشود و همچنین اساتیدی که در حوزههای مختلف متخصص هستند بتوانند دانش خود را به زبان رسانهای و قابل فهم برای مردم ارائه کنند.
او ادامه داد: زمانی که جامعه دچار چالش میشود و سئوالاتی در سطح جامعه مطرح میشود که نیاز است متخصصین، اساتید و دانشگاهیان به آن سئوالات پاسخ دهند، رسانه دانشگاه بیشتر خود را نشان میدهد، چون جامعه از دانشگاه به عنوان نهاد علم این توقع را دارد که نقشآفرین باشد، بنابراین با حضور وزیر علوم در سال گذشته تلویزیون اینترنتی دانشگاه شیراز افتتاح شد و تعدادی تولیدات رسانهای در موضوعات مختلف تولید شد و اخیراً شبکه فرهنگی آن نیز به صورت یک شبکه فرعی افتتاح شده است. امیدواریم در آینده یکی از رسانههای مطرح در کشور به خصوص از رسانههای دانشگاهی باشد.
تقوایی تصریح کرد: اتفاق بسیار مهم دیگر، افتتاح فروشگاه محصولات هنری و صنایع دستی دانشجویان دانشگاه شیراز بود. فروشگاهی که تمام محصولات آن دست ساختههای هنری دانشجویان دانشگاه شیراز است.
او ادامه داد: امروز که حدود ۳ ماه از راهاندازی این پروژه میگذرد حدود یک هزار و ۵۰۰ محصول در حال فروش است. البته در تکمیل بحث این فروشگاه زیست بوم کسب و کار دانشجویی دانشگاه شیراز ایجاد شد که در این زیست بوم تمامی مسیر و حمایتی که یک دانشجو نیاز دارد برای اینکه یک مهارت را کسب کند و از آن مهارت بتواند یک محصول تولید و یا یک خدمت ارائه کند انجام میشود.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شیراز، افزود: زمینه، فضا و امکانات مورد نیاز و نهایتاً محصولی که قرار است در فروشگاه فروخته شود به وسیله دانشگاه فراهم شده است. در حوزههای مختلف هنری، آموزشگاهی، کارگاههای سفال و سرامیک جواهرسازی، فرشبافی، خیاطی و رشتههای سنتی مانند خوشنویسی و نقاشی راهاندازی و آموزشهای آن شروع خواهد شد و تجهیزات آن در اختیار دانشجو قرار میگیرد تا نهایتاً محصولات تولید شده و به فروش برسد. این کار به دانشجو کمک خواهد کرد تا دغدغهای برای فروش محصول خود نداشته باشد البته تمام محصولات با برند دانشگاه شیراز فروخته خواهد شد.
انتهای پیام/