مدیرکل دامپزشکی مازندران از معدوم سازی بیش از ۷۳۹ هزار کیلو گرم فرآورده‌های خام دامی طی نظارت بهداشتی از ابتدای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

دکتر حمزه آقاپور کاظمی مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: از ابتدای امسال تاکنون بویژه در ایام مناسبت‌های مختلف نظیر عید نوروز، ماه مبارک رمضان و ایام عزاداری محرم طی بیش از ۱۴ هزار بازدید و نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تهیه، نگهداری و توزیع انواع فرآورده‌های خام دامی نظیر رستوران ها، کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور، سردخانه‌ها، قصابی، مرغ فروشی، ماهی سراها، مراکز بسته بندی گوشت، مراکز عرضه و ... ۷۳۹ هزار و  ۱۲۲ کیلوگرم فرآورده خام دامی به دلایل مختلف معدوم شد.

او با صدور اخطار بهداشتی برای ۵۳۲ مرکز عرضه خبر داد و افزود: در راستای حفظ بهداشت عمومی جامعه پرونده ۱۱۱ مورد تخلفات بهداشتی را به مراجع غذایی ارسال کردیم که طی آن ۳۷ مورد آن پلمپ شدند.

آقاپور کاظمی گفت: طی این بازدید‌ها بیش از ۳ هزار کیلوگرم از انواع فرآورده‌های خام دامی که به دلایل مختلف ازجمله تاریخ مصرف منقضی و کشتار غیرمجاز، نبود لیبل و هویت محصول، تاریخ منقضی شده و ... ضبط و بیش از ۲ هزار ۷۰۰ کیلوگرم آن با دستور مقام قضایی و یا با اعلام رضایت عرضه کننده معدوم گردید.

او همچنین در خصوص نظارت کارشناسان این اداره کل بر فرآیند کشتار دام و طیور در استان، افزود: با حضور شبانه روزی کارشناسان نظارت اداره کل دامپزشکی مازندران در کشتارگاه‌های سراسر استان در این مدت بر فرآیند کشتار بیش از ۵۱ میلیون ۲۶۱ هزار قطعه مرغ نظارت شد که طی آن بیش از ۶۹۲ هزار کیلوگرم معدوم گردید.

مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: طی نظارت شبانه روزی بر کشتار ۹۱ هزار و ۵۰۰ دام در کشتارگاه‌ها ۹۷ هزار و ۴۱۲ تن گوشت استحصال گردید که ۳۳ هزار و ۸۰۵ کیلوگرم گوشت به دلیل نظارت‌های پس از کشتار از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم گردید.

او با تاکید بر ادامه نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در طول سال از هم استانی‌ها و مسافران عزیز خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد غیر بهداشتی مراتب را از طریق سامانه رایگان ۱۵۱۲ و در شهرستان‌ها به ادارات دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند تا بازرسان اداره دامپزشکی در اسرع وقت در محل حاضر و به موضوع رسیدگی نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار