رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از رسیدن استان به مرز خودکفایی در تأمین مرغ مصرفی خبر داد.

علی معتمدی‌پور گفت: در مرداد نیز همانند ۱۲ ماه اخیر موفق شدیم برنامه ملی جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ را اجرایی کرده و ۳۸ درصد بیشتر از تعهدمان در این زمینه رشد داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد در تأمین گوشت مرغ همواره استانی کاملاً مصرفی و با وابستگی ۶۰ درصدی به واردات بوده‌ است، افزود: با برنامه علمی و جهادی به مرز خودکفایی رسیدیم و در ماه‌های آینده بیش از میزان نیاز استان تولید داریم.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: تولید مرغ در استان از مرز ۲۰ هزار تن فراتر رفته‌ است، این در حالی است که نیاز استان حدود ۲۱ هزار تن است و همان‌گونه که اشاره شد با یک برنامه درازمدت، تولید گوشت مرغ تثبیت شده‌است.
 
وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی در دو ماه گذشته، استان رتبه نخست یا دوم در اجرای تعهدات و برش استانی را دارا است، تصریح کرد: تثبیت جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ در حالی است که نخستین زنجیره ارزش مرغ در استان در دستور کار است و چندین حلقه از این زنجیره تکمیل و به‌زودی همه حلقه‌های این زنجیره مهم در گچساران به همت سرمایه‌گذار جوان به بهره‌برداری می‌رسد.
 
معتمدی پور ادامه داد: استان ما از یک استان مصرفی و وابسته به یک استان خودکفا و صادرکننده در تولید و تأمین مرغ تبدیل می‌شود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان از ساخت یک زنجیره بزرگ‌تر مرغ در شهرستان بهمئی خبر داد و اضافه کرد: ساخت این زنجیره نیز با پیشرفت فیزیکی خوبی در دستور کار است.
 
وی افزود: بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، استان کهگیلویه و بویراحمد در چند ماه اخیر همواره در منطقه سبز تولید مرغ بوده و در رتبه‌بندی مرداد کهگیلویه و بویراحمد بعد از استان قزوین با تولید ۱۳۸ درصدی به نسبت سهمیه و مجوز ابلاغی، رتبه دوم را در شاخص مهم جوجه‌ریزی کسب کرده‌است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش جوجه‌ریزی در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: صنعت مرغ استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ درصد رشد داشته‌است که این مهم حاصل یک کار تیمی هدفمند و تعاملی، علمی و به همت مرغداران، اتحادیه، کارشناسان و همه عوامل دخیل در صنعت مرغداری صورت گرفته است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار