معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌شود طرح زوج و فرد تا شب عید، اجرایی شود.

حجت‌الله سلیمانی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز می‌گوید: مقدمه اجرای طرح محدودیت ترافیک، اجرای طرح زوج و فرد است که در شورای ترافیک اهواز مصوب شده، اما اجرای این طرح منوط به تأمین یک سری زیرساخت‌ها است.

او با اشاره به هزینه سنگین اجرای این زیرساخت‌ها، افزود: یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای این کار ۷۰ ایستگاه دوربین کنترل مکانیزه محدوده طرح ترافیک است که هزینه هر ایستگاه حداقل یک میلیارد تومان است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته بخشی از این زیرساخت‌ها از ظرفیت قراردادهای موجود در حال انجام است و بخشی از طریق انعقاد قراردادهای جدید تأمین می‌شود.

آقای سلیمانی اضافه کرد: این طرح را می‌توان با ۳۰ میلیارد تومان و با پوشش محورهای اصلی اجرا کرد تا برای محورهای فرعی تکمیل شود، در حال حاضر دو ایستگاه کنترل ترافیک در هسته مرکزی شهر وجود دارد و می‌توان ایستگاه‌های جدید را یکی یکی وارد مدار کرد، چراکه نیاز نیست همه ایستگاه‌ها در یک بازه زمانی کوتاه راه‌اندازی شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌شود طرح زوج و فرد تا شب عید که اوج ترافیک هسته مرکزی شهر است، اجرایی شود.

این مقام مسئول محلی با اشاره به اهمیت اجرای طرح زوج و فرد ترافیک توضیح داد: به صورت کلی ترافیک یک عارضه بالقوه و یک عامل نارضایتی در زندگی شهروندان است، در اهواز نیز نارضایتی از ترافیک وجود دارد اما شدت آن در حد کلان‌شهرهایی همچون تهران نیست؛ بنابراین باید ابتدا طرح زوج و فرد پیاده‌سازی شود تا ورود به هسته مرکزی شهر کنترل و کاهش پیدا کند و در سال‌های آینده طرح محدوده ترافیکی نیز عملیاتی شود.

طرح زوج و فرد ترافیک به این معنا است که تردد مجاز برای خودروهایی که آخرین شماره پلاک شان زوج است در روزهای زوج و برای خودروهایی که آخرین شماره پلاک شان فرد است، در روزهای فرد صورت می‌پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۶ ۰۸ شهريور ۱۴۰۳
خیلی خیابان و جاده درست و حسابی داره این شهر ؟
یا امکانات و حمل و نقل عمومی عالی داره ؟
کلا شهری که صاحب نداره و فقط تصمیمات مدیرانی که بستگی به خواب شبشون داره در این شهر اجرا میشه