معاون بهره برداری و حفاظت شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: دور سوم توزیع آب کشاورزی از ششم شهریور آغاز شده و میزان سهمیه پاییز هنوز مشخص نشده است.

جمشیدی معاون بهره برداری و حفاظت شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین در گفتگوی تلفنی با برنامه روی خط باشید، گفت: در حال حاضر مشغول توزیع سهمیه آب تابستانی هستیم و هنوز این سهمیه به پایان نرسیده است.

وی اضافه کرد: هنوز حجم تخصیص داده شده برای سال زراعی جدید در استان نهایی نشده است و مدیران در حال ارزیابی هستند، اما سهمیه جدید از اول مهر شروع می‌شود.

معاون بهره برداری و حفاظت شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: سهمیه آب بخش کشاورزی هر استان بر اساس نیاز استان تعیین می‌شود.

به گفته وی، روال بر این است که با انجام مکاتبات و با توجه به ذخیره آب سد‌ها و میزان درخواستی سهمیه استان‌ها برای حق آبه اقدام شود.

جمشیدی افزود: امسال نسبت به سال قبل ۸۹ و نیم میلیون متر مکعب سهمیه گرفتیم که تا روز سه شنبه ۸۲ میلیون متر مکعب آن توزیع شده است و سهمیه باقی مانده قطعاً بیشتر خواهد بود.

معاون بهره برداری و حفاظت شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: نسبت به سال‌های قبل به علت کاهش ذخیره سد و خشکسالی چند ساله با کاهش مواجه بودیم و امیدواریم امسال با افزایش بارندگی سهمیه بیشتری برای استان دریافت کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.