سومین مرکز ثابت نجوم مازندران با اعتبار یک میلیارد تومان در بابل افتتاح شد.

حامد فاضلی کبریا مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در مراسم افتتاح سومین مرکز نجوم مازندران در بابل، گفت: با همکاری دولت با مجموع اعتبارات استانی و شهرستانی با اعتبار یک میلیارد تومان مرکز نجوم شهرستان بابل برای کودکان و نوجوانان راه اندازی شد.

او با اشاره به اینکه این مرکز سومین مرکز ثابت نجوم استان مازندران در حال بهره برداری است، افزود: این مرکز در راستای خدمت رسانی به کودکان ونوجوانان بابلی راه اندازی شد.

فاضلی ادامه داد: این مرکز با ظرفیت بالایی با استفاده از تلسکوپ‌ها ودستگاه‌های پردازش آسمان و نجوم مشغول فعالیت در عرصه کانون پرورش فکری کودکان است.

او با اشاره به اینکه بحث نجوم و رصد فضا یکی از علاقمندی‌های نسل امروزی است، گفت: کنجکاوی در عرصه رصد آسمان یکی از موضوعات جذاب برای کودکان و خانواده‌ها است لذا کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در راستای ایجاد مراکز علم وفنآوری که مصوب جدید هیات وزیران و هیات کانون پرورش فکری است در صدد گسترش مراکز نجوم در کشور بوده که این مرکز بعنوان سومین مرکز دراستان مازندران به بهره برداری رسید.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران نیز در این مراسم گفت: کانون محل قابل اعتماد برای خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان است که با علاقه وارد کانون می‌شوند و طبق استعداد خود رشته مورد علاقه خود را انتخاب می‌کنند.

قاسم عزیززاده گرجی با اشاره به اینکه وظیفه کانون کشف استعداد‌های نهفته و ایجاد زمینه پرورش این استعداد‌ها است، افزود: بیش از ۶۰ نوع فعالیت در این کانون انجام می‌شود.

امام جمعه بابل نیز در این مراسم گفت: مهم‌ترین وظیفه کانون شکوفا کردن استعداد‌های درونی افراد است، زیرا هر فرد دارای استعداد خاصی است.

حجت الاسلام روحانی افزود: تلفن همراه وفضای مجازی مرگ استعداد نسل جوان را فراهم کرده است، چنان نسل جوان ما به آن معتاد شدند که با این تجهیزات می‌خوابند وبیدار می‌شوند.

او ادامه داد: راهکار رفع این مشکل راه اندازی چنین مراکز و تجهیز امکانات لازم در این مراکز است.

امام جمعه بابل گفت: اگر یک نفر از بین کسانی که از این بخش استفاده می‌کند استعدادش شکوفا و افتخار آفرین باشد کافی است و مانیز انتظار نداریم همه منجم شوند حتی اگر یک نفر هم استعدادش شکوفا شود کافیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار