محمدعلی نظری گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، این دانشگاه در سال تحصیلی جدید مشکل و کمبودی در تامین خوابگاه دانشجویی ندارد.

محمدعلی نظری اظهار داشت: بر اساس ضوابط صندوق رفاه برای اسکان دانشجویان باید مسافت ۸۰ کیلومتری در نظر گرفته شود که دانشگاه شهرکرد به دلیل بافت استان و روان‌سازی تردد دانشجویان به مسافت کمتر از این خوابگاه اختصاص داده است.

وی افزود: بر این اساس دانشگاه شهرکرد مشکلی در پذیرش و اسکان دانشجویان ندارد.

نظری اضافه کرد: این دانشگاه پنج بلوک خوابگاه دختران با ظرفیت هزار و ۶۵۰ نفر دارد که از این ظرفیت ۵۰۰ نفر برای دانشجویان تازه وارد (جدیدالورود) دختر در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: همچنین با راه‌اندازی خوابگاه کوثر فارسان ۳۵۰ دانشجوی دختر که در داخل شهر اسکان داشتند نیز به این دانشکده انتقال یافتند.

نظری تصریح کرد: همچنین از ظرفیت هزار و ۳۰۰ نفری چهار بلوک خوابگاه دانشجویی پسران دانشگاه شهرکرد نیز ۳۵۰ نفر برای دانشجویان جدیدالورد پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این دانشگاه هیچ خوابگاه خودگردانی در استان ندارد، اظهار داشت: توسعه ظرفیت خوابگاهی در درون دانشگاه از برنامه‌های دانشگاه شهرکرد است.


بیشتر بخوانید


نظری در خصوص توسعه خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه شهرکرد افزود: در راستای برنامه جوانی جمعیت در زمان حاضر۶۰ واحد خوابگاه متاهلی دانشجویان با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است.

وی در خصوص خوابگاه دانشجویان بین‌الملل گفت: این دانشگاه ۳۰۰ دانشجوی بین‌الملل دارد که به صورت آزاد (بدون استفاده از یارانه اسکان) و برای نظارت بیشتر در خوابگاه دانشگاه اسکان داده شده‌اند.

نظری ادامه داد: دانشگاه شهرکرد در تابستان امسال با انجام تعمیرات، سمپاشی و برطرف کردن کمبود‌های خوابگاه‌ها آماده‌پذیرش دانشجویان در سال تحصیلی جدید است.

وی در خصوص بهبود وضعیت غذاخوری خواهران و برادران گفت: به دلیل وجود برخی مشکلات از جمله کندی در سلف غذا به دلیل وجود دستگاه اثر انگشت و ایجاد صف‌های طولانی با برنامه‌ریزی انجام شده برای سرعت بخشی در روند سلف غذا دستگاه تشخیص چهره جایگزین دستگاه‌های اثر انگشت شده است.

نظری ادامه داد: همچنین برای بهبود فضا برای نشستن دانشجویان یک سلف غذاخوری در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهرکرد برای یک‌هزار و ۴۰۰ دانشجوی دختر این دانشکده راه‌اندازی شده است.

وی گفت: در زمان حاضر هیچ درخواستی در خصوص پرداخت تسهیلات صندوق رفاه نداشته‌ایم که پرداخت نشده و یا پشت نوبت باشد.

نظری ادامه داد: دانشگاه شهرکرد با داشتن سه پردیس علمی در شهرکرد، فارسان و بروجن و هفت دانشکده پذیرای بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار