مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: همزمان با بزرگداشت هفته دولت ۱۸ طرح پرورش میگو با ظرفیت تولید ۶ هزار تن به جامعه هدف واگذار شد.

عقیل امینی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با افتتاح طرح‌های پرورش آبزیان در هفته دولت امسال هفت هزار و ۵۰۰ تن به ظرفیت تولید پرورش ماهی، صدف خوراکی و میگو استان بوشهر افزوده شد.

وی افزود: این طرح‌ها در زمینه پرورش ماهی، میگو و صدف خوراکی است.

امینی یادآور شد: ۱۶ مزرعه با تعداد ۷۹ قفس در سواحل استان در پرورش ماهی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر اضافه کرد: این مزارع ظرفیت تولید ۱۱ هزار تن ماهی دارند که میزان تولید این آبزی با حمایت از سرمایه‌گذاران و توسعه زیرساخت‌ها در دولت سیزدهم افزایش قابل توجهی یافت.

امینی ادامه داد: سه طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت یکهزار و ۵۰۰ تن در خلیج‌فارس و سواحل استان بوشهر در هفته دولت با سرمایه‌گذاری ۵۲۰ میلیارد ریال وارد مدار تولید شد.

وی تصریح کرد: با وارد مدار شدن طرح‌های جدید پرورش ماهی در قفس، ظرفیت پرورش و تولید ماهی در قفس در استان بوشهر به ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن رسید.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افزود: با افتتاح طرح پرورش صدف دریایی در سواحل استان بوشهر در هفته دولت ۲۰ تن به ظرفیت تولید این آبزی افزوده است.

وی ادامه داد: افتتاح طرح تولید میگو به روش متراکم، مرکز تکثیر و نرسری ماهی دریایی با ظرفیت ۲۱.۵ میلیون قطعه بچه ماهی و مرکز تکثیر میگو با ظرفیت ۱۰۰ میلیون قطعه بچه میگو از دیگر طرح‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.