معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم از تخصیص ۱۰ قطعه زمین آموزشی در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان مطابق با مصوبه شورای مسکن استان خبر داد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: سایت ۵۶۰ هکتاری یکی از بزرگترین سایت‌های نهضت ملی مسکن در سراسر کشور محسوب می‌شود که جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آن ساکن خواهند شد.

سید حسن اسحاق افزود: تامین کاربری‌ها عمومی مطابق با سرانه‌های مصوب از جمله آموزشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و همزمان با ساخت واحد‌های مسکونی باید ساخت مدارس در دستور کار قرار بگیرد تا ساکنین با بحران، مسائل و مشکلاتی از این دست مواجه نشوند.

وی گفت: در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان ۳۰ قطعه زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه جانمایی و لکه گذاری شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: مطابق با فراز اول ماده ۱۰۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، زمین‌ها باید به قیمت تمام شده و منطقه‌ای در اختیار آموزش و پرورش و نوسازی مدارس قرار گیرد.

اسحاق افزود: مطابق مصوبه شورای تامین مسکن استان، ۱۰ قطعه زمین با کاربری آموزشی برای ساخت مدرسه بدون اخذ وجه زمین، در حال حاضر و در این مقطع زمانی در اختیار این دو دستگاه قرار گرفت تا ساخت مدرسه برای ساکنین، درگیر امور و فرآیند مالی و اداری نشود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در همه سایت‌های نهضت ملی مسکن، کاربری‌های عمومی و سرانه‌ها جانمایی شده و دستگاه‌های خدمات رسان مانند نوسازی مدارس، دانشگاه علوم پزشکی، ورزش و جوانان، امور مساجد و.. می‌توانند نسبت به دریافت زمین از اداره کل راه و شهرسازی اقدام کنند تا همزمان با بهره برداری از واحد‌های مسکونی، ساخت و ساز کاربری‌های عمومی نیز اتمام و مورد بهره برداری قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار