دولت بایدن پیشنهاد ارتش برای اعزام پیمانکاران آمریکایی به اوکراین برای خدمات رسانی به تجهیزات نظامی غربی از جمله جت‌های جنگنده F-۱۶ را رد کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال (WSJ) به نقل از منابعی در دولت آمریکا گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، از اعزام پرسنل غیرنظامی آمریکایی به اوکراین برای خدمات رسانی به هواپیما‌های جنگنده F-۱۶ خودداری کرد.

به گفته مقامات، سرویس‌های اطلاعاتی دریافتند که اعزام متخصصان آمریکایی برای تعمیر یا ارتقای تجهیزات، از جمله جنگنده‌های F-۱۶، بسیار خطرناک است. واشنگتن ابراز امیدواری می‌کند که کشور‌های اروپایی مسئولیت اصلی نگهداری از F-۱۶ را بر عهده بگیرند. البته دولت آمریکا این احتمال را رد نمی‌کند که در آینده پیمانکاران آمریکایی همچنان به اوکراین اعزام شوند.

پیش از این مشخص شد که مقامات آمریکایی تجهیزاتی را برای تعمیر زیرساخت انرژی و افزایش ثبات به اوکراین می‌فرستند. علاوه بر این، جو بایدن یادآور شد که ایالات متحده و متحدانش به حمایت از کی یف، از جمله حمایت تسلیحاتی، «تا زمانی که اوکراین پیروز شود» ادامه خواهند داد.

همزمان گزارش شده است که بحث اعزام پرسنل غیرنظامی از آمریکا به اوکراین برای کمک به حفظ تجهیزات غربی از نخستین روز‌های آغاز عملیات نظامی ادامه داشته است.

مقامات کی یف اولین محموله F-۱۶ شامل ۸۰ فروند وعده داده شده را در ماه ژوئیه دریافت کردند.

دیروز مقامات دولت اوکراین اعلام کردند یک فروند از این جنگنده با آتش خودی سرنگون شده است.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار