کشور‌های اروپایی، آمریکا و کانادا در دهه‌های اخیر به صاحبخانه‌های گروهک‌های تروریستی به‌ویژه ضدایرانی تبدیل شده‌اند.

کشور‌های غربی برای دست یافتن به اهداف نامشروع خود در کشور‌های مستقل دیگر در زمینه‌های مختلف، ابایی از دست‌زدن به اقدام‌های غیرقانونی و توجیه آنها با ادعا‌های بی‌اساس ندارند؛ یکی از ابزار‌هایی که مدعیان غربی حقوق بشر طی دهه‌های اخیر برای دست یافتن به اهداف یادشده استفاده کرده‌اند، ایجاد، تقویت و حمایت از گروهک‌های تروریستی است؛ کشور‌های یادشده برای حرکت آسان‌تر در این مسیر از همه ظرفیت‌های خود از قضایی تا رسانه‌ای استفاده می‌کنند.

اروپا و آمریکا طی چند دهه اخیر آگاهانه و عامدانه در مسیر ایجاد گروهک‌های تروریستی در مناطق مختلف جهان یا پناه دادن به چنین گروهک‌هایی در خاک خود گام برداشته‌اند؛ این در حالی است که این کشور‌ها مدعی مبارزه با تروریسم هستند و گاه‌وبی‌گاه به جریان‌ها و جنبش‌های آزادی‌خواه و حتی نیرو‌های مسلح قانونی دیگر کشور‌ها برچسب تروریستی می‌زنند.

جولان گروهک‌های تروریستی در نهاد‌های اروپایی، اسکان تروریست‌ها در کشور‌های اروپایی و آمریکایی، حمایت آشکار سیاستمداران غربی از تروریست‌ها و حضور در رویداد‌ها و نشست‌های آنها، تقسیم تروریسم به ۲ گونه خوب و بد یا سیاه و سفید براساس منافع موردنظر، ... همگی نشان‌دهنده واقعیت نگاه و استفاده ابزاری غرب به موضوع تروریسم هستند.

گذشته از پیامد‌های مستقیم مرگ‌بار این نگاه و رویکرد غرب به تروریسم برای کشور‌های قربانی، چرخه باطلی از نفرت‌پراکنی و خشونت حتی در کشور‌های میزبان تروریست‌ها ایجاد می‌شود؛ در موارد متعددی نیز بومرنگ چنین اقدام‌هایی به سمت کشور‌های غربی بازگشته و هزینه‌هایی را متوجه آنها می‌کند؛ از جمله هزینه‌های ایجادشده برای کشور‌های یادشده می‌توان به رشد نرخ اقدام‌های تروریستی در این کشور‌ها اشاره کرد که شهروندان بی‌گناه آنها را با پیامد‌های مرگ‌باری مواجه می‌کند.

در حالی که کشور‌های آسیب‌دیده از تروریسم به‌ویژه ایران برای مبارزه با این پدیده مرگ‌بار، شوم و غیرانسانی تلاش می‌کنند، کشور‌های اروپایی در‌های پارلمان‌های خود را به روی تروریست‌ها می‌گشایند، آمریکا برای اسکان آنها با دیگر کشور‌ها چانه‌زنی می‌کند، رسانه‌های غربی به تروریست‌ها جهت توجیه و حتی دفاع از اقدام‌های جنایت‌کارانه‌شان تریبون می‌دهند، اروپا و آمریکا به آنها مجوز ایجاد دفاتر و تشکیلات اداری می‌دهند؛ سیاستمداران آمریکایی و اروپایی به‌ازای دریافت پول در نشست‌ها و گردهمایی‌های آنها شرکت می‌کنند؛ غربی‌ها ماموران خود را برای سفیدشویی آنها وارد سازوکار‌های حقوق بشری بین‌المللی می‌کنند و سیستم‌های قضایی در کشور‌های غربی از پذیرفتن مسئولیت محاکمه آنها سر باز می‌زنند؛ در یک جمله کشور‌های غربی برای پناه دادن به این آوارگان ابدی فرش قرمز پهن می‌کنند و به آنها مصونیت می‌دهند تا در زمان مقتضی از آنها برای اجرای مزدوری سوءاستفاده کنند.

با وجود همه این تلاش‌ها، مردم سراسر جهان به خوبی می‌دانند که کشور‌های اروپایی، کانادا و آمریکا صاحبخانه‌های تروریست‌های آواره‌ای هستند که در قامت قاتل‌های قراردادی برایشان مزدوری می‌کنند؛ در عین حال، موضوع تا جایی آشکار و عیان شده که اکنون مقام‌ها و کارشناسان مختلف کشور‌های اروپایی خود به تبدیل شدن کشورهایشان به پناهگاه امن برای تروریست‌ها اذعان و اعتراف کرده و درباره آینده این روند ابراز نگرانی می‌کنند.

در مقابل این روند، کشور‌هایی که غربی‌ها برای آسیب زدن به آنها از مزدوران تروریست خود استفاده می‌کنند، بهای سنگینی را برای مبارزه با تروریسم می‌پردازند؛ آنها باید در مرز‌ها و درون خاک خود یا حتی فراتر از آن با تروریست‌هایی مبارزه کنند که با دلار‌های اروپا و آمریکا تجهیز شده و با رسانه‌های اجیرشده ازسوی غرب تطهیر می‌شوند.

خیانت و جنایت اصلی‌ترین وظایف محول‌شده به تروریست‌های ضدایرانی ازسوی کشور‌های غربی مدعی مبارزه با تروریسم و تلاش برای احقاق حقوق بشر هستند؛ از قتل‌عام شهروندان تا تجزیه‌طلبی، از جاسوسی تا آشوب‌آفرینی از جمله وظایف تعریف‌شده از سوی غرب برای تروریست‌های ضدایرانی هستند که در کشور‌های غربی پناه گرفته‌اند.

جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قربانیان پدیده شوم ترور در جهان، طی بیش از چهار دهه گذشته همواره با عزم جدی برای مبارزه با تروریست‌ها تلاش کرده است؛ این مبارزه از جهات مختلف دارای ابعاد گسترده‌ای است.

مبارزه مستمر و جدی ایران با تروریسم محدود به مرز‌های کشور نبوده و حتی بعد منطقه‌ای یافته است؛ ضمن اینکه ایران مبارزه با انواع تروریسم را در دستور کار قرار داده است، زیرا دشمنانش از انواع تروریسم علیه آن استفاده می‌کنند.

ایران از پیشتازان مبارزه با تروریسم مواد مخدر است؛ الکساندر فدولوف، نماینده کشوری دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) در ایران اخیرا  به بررسی نقش ایران در مبارزه با پدیده‌های مرگ‌بار تروریسم و قاچاق مواد مخدر پرداخت؛ فدولوف با اشاره به نقش ایران در مبارزه با تروریسم و جلوگیری از این پدیده شوم و مرگ‌بار در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت: ایران نقش مهمی در پیگیری موضوع‌های مرتبط با مبارزه با تروریسم دارد؛ با وجود اینکه ایران از این پدیده مرگ‌بار به دفعات متاثر شده است، ازجمله کشور‌هایی است که به مبارزه با تروریسم بسیار متعهد است.

وی تاکید کرد: ایران توانایی‌ها، نیروها، ظرفیت‌ها و امکانات خود را به خوبی برای جلوگیری از هرگونه اقدام تروریستی بسیج و ساماندهی کرده است؛ ایران در صف مقدم مبارزه با قاچاق مواد مخدر قرار دارد؛ ایران توانایی‌های خود را به‌خوبی برای مبارزه با مواد مخدر به‌کار گرفته است؛ ایران در مسیر مبارزه با مواد مخدر همکاری قابل‌توجهی با سازمان ملل و دفتر مواد مخدر این نهاد دارد و سازمان ملل از اقدام‌های ایران برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر حمایت می‌کند.

مبارزه با تروریسم‌های اقتصادی، سایبری، پزشکی، ... ازسوی ایران در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی با ابزار‌های مختلف سیاست خارجی و قضایی در جریان است و همکاری میان دستگاه‌های مربوط به نتیجه‌های مثبتی منجر شده است.

یکی از مهم‌ترین موانع و سد‌های پیش روی مبارزه ایران با تروریسم، کشور‌های غربی ازجمله اروپایی‌ها و آمریکا هستند که در دهه‌های گذشته با زیر پا گذاشتن اصول و مبانی ادعایی حقوق بشری و ضدتروریستی خود عملا به پناهگاه تروریست‌های ضدایرانی از منافقین گرفته تا الاحوازیه تبدیل شده‌اند؛ آنها تلاش می‌کنند از طریق فراهم کردن فرصت ادامه بقا برای این تروریست‌ها از آنها در هدف عنادورزی و خصومت خود با ایران استفاده کنند.

غافل از اینکه ایران مبارزه خود با تروریسم را در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف پیش می‌برد و از روش‌های موثر، قانونی و مشروع برای آشکار کردن هویت و ماهیت آنها و انهدام و انحلالشان تلاش می‌کند؛ دادگاهی کردن تروریست‌ها و حامیان آنها یکی از این روش‌ها است.

تردیدی وجود ندارد که در حال حاضر ایران برای کشور‌های مختلف جهان و البته در منطقه به الگویی برای مبارزه با تروریسم تبدیل شده است.

منبع: میزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
نحسی این مزدوران به خود غربی ها برمی گرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
صددرصد صحیح
ولی حقوق حشر...بشر و ازادی دورغین غرب
فقط روی کاغذ اعتبار داره و بس
طبق منافع شون تروریست به خوب و بد تعریف میکنند
از دید غرب .تروریست های خوب منافقین مریم رجوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
شما ها میخواهید با اروپا و آمریکا مذاکره کنید که مامن تروریستهای ایرانی اند ، حداقل یک شرط بکذارید با اروپا
آخرین اخبار