معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز کشور گفت: مشارکت‌های مردمی و داوطلبانه در ترویج نماز به کار گرفته شود که موجب خلق جلوه‌های بی‌نظیری در جهت ارتقای وضعیت این فریضه در جامعه خواهد شد.

منصور سرگزی روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر ستاد اقامه نماز استان زنجان، گفت: در برگزاری اجلاس سراسری نماز به میزبانی زنجان در سال گذشته شاهد نقش آفرینی موثر و مهم دانشگاهیان و مدارس و گروههای مردمی در این رویداد بودیم.

وی ادامه داد: مدارس و دانشگاه ها در حوزه ترویج نماز مورد تاکید هستند و امید می رود تمامی حوزه های فرهنگی، ماموریت و وظایف خود را نسبت به تقویت و رونق نماز در بین نسل نو دنبال کنند.

سرگزی افزود: برای ترویج اقامه نماز در بین نسل نوجوان و جوان باید از مدارس شروع کنیم و با تشریح و تبیین فلسفه نماز برای دانش آموزان عشق و علاقه آنها را به این فریضه دینی افزایش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه نماز معیار همه امور و کارهای دیگر است، گفت: هرچقدر در مسیر ترویج نماز کار کنیم، مابقی کارها نیز تابعی از آن است.

حجت الاسلام علی خاتمی اظهار داشت: اقامه نماز جماعت در ادارات از چند سال گذشته رونق خوبی داشته است و این رویکرد و جهت گیری در استان باید ادامه دار باشد.

در این مراسم، حجت الاسلام محمود محمدی به عنوان مدیر جدید ستاد اقامه نماز استان زنجان معرفی و از خدمات حجت الاسلام علی یوسفی در دوران تصدی این مسوولیت، قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.