مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: پنج درصد مشترکان برق استان با مصرف بیش از چهار برابر الگوی تعیین شده، بد مصرف هستند.

مهران امیری گفت: با توجه به اخطارهای صادر شده به این مشترکان انتظار می رود نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند در غیر اینصورت جهت حفظ پایداری شبکه های برق سراسری، محدودیت و قطع برق آنها اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۲۰ هزار و ۶۰۰ مشترک، خدمات شرکت برق لرستان را دریافت می کنند اظهار داشت: برخی مشترکان خانگی و ادارات همچنان نسبت به صرفه جویی در مصرف بی توجه هستند که با توجه به اعمال اجباری خاموشی ها به ویژه در بخش صنعت، نسبت به قطع برق پرمصرف ها اقدام می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان گفت: امسال برق ۸۰ اداره دولتی و دستگاه عمومی پرمصرف استان حدود ۱۰۰ بار قطع و پس از مدتی خاموشی، وصل شد و در صورت عدم رعایت بازگشت به الگوی مصرف تعریف شده دوباره قطع شده است.

امیری تصریح کرد: اگر کاهش مصرف ادارات در ساعت ۶ تا ۱۳ نسبت به ۱۴۰۰، بیش از ۴۰ درصد و پس از این ساعت ۷۰ درصد نباشد برق آنها به صورت خودکار تا ۳۰ دقیقه قطع و ۱۰ دقیقه پس از وصل نیز در صورت عدم ناترازی دوباره قطع خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری کشاورزان در رعایت مصرف ادامه داد: در حوزه کشاورزی نیز برق چاه ها بر اساس پروانه بهره‌برداری از ساعت ۱۳ تا ۱۸ قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد مشترکان برق لرستان را مصرف کنندگان خانگی و تجاری تشکیل می دهند اضافه کرد: ۱۵۴ هزار و ۲۵۶ مشترک خانگی در بازه زمانی یک خرداد تا ۹ مرداد امسال مشمول پاداش ۷۵ میلیارد ریالی پویش " با انرژی باش" شده اند.

امیری یادآور شد: جوایزی که در پویش با انرژی در نظر گرفته شده است روی قبوض مشترکان خانگی که مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته در همان بازه زمانی کاهش بدهند اعمال خواهد شد و از شهروندان دعوت می‌شود با استفاده از کد دستوری #۱۵۲۱* در پویش با انرژی شرکت و شانس خود را برای برنده شدن ۳۰۰ دستگاه خودرو و ده ها میلیارد ریال جوایز دیگر امتحان کنند.

وی با اشاره به اینکه مصرف برق در استان امسال نسبت به سال گذشته به طور متوسط ۱۰ درصد افزایش یافته است افزود: هر یک درجه افزایش دما موجب افزایش یک درصدی مصرف می شود که با توجه به تعطیلی پنجشنبه های کاری در استان انتظار می رود جلوی رشد مصرف و خاموشی ها در استان گرفته شود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.