دبیر سابق فدراسیون تنیس روی میز درباره حاشیه‌های اخیر در مسابقات انتخابی تیم ملی پینگ پنگ مردان توضیحاتی را بیان کرد.

محمود نظری دبیر سابق فدراسیون و کارشناس تنیس روی‌میز  درباره حاشیه‌های اخیر در مسابقات انتخابی تیم ملی تنیس روی میز اظهاراتی را مطرح کرد که به شرح زیر است.  

تصمیمات اشتباه اولیه دلیل اصلی حاشیه‌های ثانویه ...    

به جای بازبینی نوع مدیریت‌ها و پرهیز از تصمیمات اشتباه خود، به دنبال طناب دار برای گردن بعضی‌ها نباشیم؟!  
علت و معلول باید بدون هیچ محدودیت سمت و مقامی آن هم توسط یک گروه از افراد با تجربه و آشنا به حقوق ورزشی که از قبل دارای سوابق و تجارب لازم در این زمینه بوده باشند، مورد بررسی و سپس با همه مقصرین وفق مقررات و فراخور تقصیرشان، برخورد شود.

به نظر اولین نفرات باید مسئولان بی تدبیر فدراسیون تنیس روی میز  بازخواست شوند که دستورات و تصمیماتشان، موجب تنش روانی بین ورزشکاران ناشی از تبعیض و اقدامات غیر کارشناسی شده است.  

توجه بفرمایید چند روز قبل از مسابقات، چه تصمیمات اشتباهی گرفته‌اند: 

۱. اضافه کردن ۲ ورزشکار خارج از آیین نامه خود فدراسیون و مغایر با همه اصول مسلم حقوق دیگر ورزشکاران به انتخابی تیم‌ملی، آیا ورزشکارانی که از دسته یک و برتر با حدود ۳۰ بازی به انتخابی ملی رسیده اند، نباید ناراحت اضافه شدن ۲ ورزشکار بدون هیچ ضابطه‌ای به مسابقات انتخابی باشند، نباید معترض به از دست دادن حقوقشان باشند؟ 

۲. استقرار میز‌های جدید بدون تست قبلی، آن‌هم شب قبل از برگزاری حساس‌ترین مسابقه داخلیآیا نمی‌شد این میز‌ها در یک مسابقه با حساسیت کمتر مورد بهره برداری قرار می‌گرفت؟  یا این جابجایی را به بعد از این مسابقات موکول کرد؟ 

 ۳. دستور به داوران که برای اجرای قوانین از جمله خطای سرویس، سخت گیری نکنید و برای هیچکس خطا نگیرید؟! آیا اجرای کامل مقررات در حساس‌ترین مسابقه داخلی که با سرنوشت ورزشکاران ارتباط دارد، باید نادیده گرفته شود؟  

۴. عدم برخورد انضباطی به موقع با مقصران وقایع و مسابقات در سال‌های اخیر و دیگر موارد داخلی و بین المللی، آیا نمی‌شد با موارد قبلی در لیگ برتر و دسته برتر و حتی فعالان عرصه‌های بین المللی و کوتاهی دست اندرکاران برگزاری، برخورد قاطع و به موقع می‌شد تا برای حساس‌ترین رویداد ملی پیش رو، بازدارندگی انضباطی و لزوم اجرای کامل مقررات داوری مد نظر قرار می‌گرفت؟ 

توجه بفرمایید، عدم برخورد مناسب و به موقع با بی اخلاقی‌ها و بی انضباطی‌ها و سوء داوری‌های سال‌های اخیر و بی شمار تصمیمات اشتباه برای ترکیب تیم‌ملی از جمله انتصاب‌های بی منطق برای رویداد‌های آسیایی و جهانی و المپیک، چقدر از نظر روانی به ورزشکار فشار آورده و این تصمیمات تبعیض آمیز و غیر کارشناسی و از طرفی عدم‌اجرای کامل مقررات داوری، چه میزان در نتیجه تلاش ورزشکاران تاثیر داشته است؟  

 شک نکنید تا تصمیمات مدیریتی اشتباه، غیر کارشناسی، تبعیض آمیز، زورگویانه و خارج از آیین نامه و عدم اجرای کامل مقررات، در سیستمی نهادینه شده، بغض‌های انباشت شده ورزشکاران باز هم یک جایی فوران می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار