واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F سهند به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل و وارد چرخه تولید انرژی الکتریکی شد.

 قائم‌مقام و معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: به‌ منظور تامین برق پایدار و تقویت شبکه ۴۰۰ کیلوولت منطقه شمال غرب کشور شرکت برق حرارتی پروژه احداث نیروگاه سیکل ترکیبی سهند را با برخورداری از یک واحد گاز به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و یک توربین بخار به ظرفیت ۱۴۴ مگاوات در دستور کار قرار داده است.

گلابکش افزود: افزایش ظرفیت تولید برق در منطقه شمال غرب کشور و کمک به پایداری شبکه، افزایش متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی، کاهش مصرف سوخت و آب، انتقال دانش فنی و اشتغال‌زایی با تاکید بر به‌ کارگیری ظرفیت‌های موجود در منطقه از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی بازده نهایی این نیروگاه را بالغ بر ۵۸ درصد دانست و ادامه داد: بر اساس سیاست‌های وزارت نیرو و صنعت برق کشور جهت استفاده بهینه از منابع به‌ ویژه سوخت مصرفی نیروگاه‌ها و افزایش راندمان تولید طرح احداث این نیروگاه راندمان بالا در برنامه توسعه تولید برق کشور قرار گرفته است.

قائم‌مقام و معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی با بیان اینکه این نیروگاه با بهره‌گیری از تکنولوژی توربین‌های گازی بازده بالا کلاس F احداث شده است خاطرنشان کرد: در دوره احداث این طرح ۵۰۰ نفر به‌ صورت مستقیم و بالغ بر هزار نفر به طور غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.