رئیس جمهور اوکراین بار دیگر خواستار مجوز غرب به منظور استفاده از تسلیحات اهدایی برای هدف قرار دادن خاک روسیه شد.

جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ در حالی آغاز شد که جبهه غرب به رهبری آمریکا در تلاش بود سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به مرز‌های روسیه بکشاند. گرچه در ماه‌های نخست جنگ کی یف توانست مقاومت خوبی در جبهه‌های نبرد نشان دهد، اما شواهد حاکی است جبهه‌های شرقی اکنون در آستانه فروپاشی است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین امروز (دوشنبه) اعلام کرد متحدان غربی کی یف باید اجازه استفاده از تسلیحات اهدایی به این کشور برای هدف قرار دادن عمق خاک روسیه را بدهند. همچنین غرب باید تسلیحات بیشتری را به سوی اوکراین روانه کند.

زلنسکی پس از دیدار با نخست وزیر هلند، به خبرنگاران گفت: اوکراین اکنون بسیار خوشبین است که غرب اجازه استفاده از تسلیحات اهدایی برای هدف قرار دادن خاک روسیه را بدهد. با این حال، امروز دیگر تنها اجازه دادن برای استفاده از این تسلیحات کافی نیست. متحدان ما باید تسلیحات بیشتری به منظور تحقق این حملات را به اوکراین اهدا کنند. ما هر آنچه علاقه داریم علیه روسیه به کار ببریم را دریافت نکرده ایم. 

رئیس جمهور اوکراین در ادامه مدعی شد کی یف برخی از تسلیحات وعده داده شده از سوی غرب را هنوز دریافت نکرده است. 

درخواست‌های جدید زلنسکی در حالی مطرح می‌شود که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر برگزاری خواهد شد و دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین و نامزد فعلی حزب جمهوریخواه وعده داده است در صورت پیروزی به زیاده خواهی‌های اوکراین در دریافت کمک‌های مالی و نظامی از ایالات متحده پایان بخشد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار