رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند گفت: عملیات بازسازی و مرمت بنای تاریخی مسجد جامع این شهرستان معروف به مسجد "امام حسن (ع) " با سه میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

محمد احمدی بیان کرد: عملیات بازسازی این مسجد شامل مرمت، بندکشی، محوطه‌سازی و اندودکاه گل دیوار پشت این مسجد است.

وی بیان کرد: بنای این مسجد که مربوط به دوره سلجوقی است در سال ۱۳۶۵ به شماره ۱۷۰۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: آثار تاریخی نماد‌هایی از فرهنگ و تمدن یک جامعه هستند که ارتباط بین نسل‌های مختلف را برقرار می‌کنند.

وی یادآور شد: حفظ این آثار می‌تواند به جلوگیری از فراموشی تاریخ و ارتقا افتخارات یک جامعه کمک کند.

برچسب ها: میراث فرهنگی ، مرمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۴ شهريور ۱۴۰۳
تصور کنید ماده گرگی به ماده گوسفندی، که هردو بچه های گرسنه دارند، حمله میکند، شما مدافع کدامیک خواهید بود؟ اگر خشونتگرا و جنگ طلب باشید، مدافع گرگ، و اگر صلح طلب و متنفر از خشونت باشید، مدافع گوسفند خواهید بود. جهان خلقت علیرغم بیعدالتی و بینظمی ظاهری، از قوانین ثابت و لایتغیر پیروی میکند و گرگ و گوسفند وگیاه لازم وملزوم یکدیگرند و مرگ از اینجهت حق است که موجب تداوم یا امکان حق حیات یا تحول در موجودات دیگر میشود. انسان تنها موجودی است که با تفکر مسموم خود، نظم و تعادل طبیعت را بهم ریخته و جهان زیبا را با ماجراجوئی و خودخواهی و جنگ، در فساد و تباهی گرفتار کرده لذا عدالت تعریفی در قوانین بشری و دینی، هرگز عادلانه و کافی و کارامد نبوده.