معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: یکی از معضلات هسته مرکزی شهر قم تعیین نشدن تکلیف بافت فرسوده است که اجازه توسعه در مرکز شهر را نمی‌دهد و هنوز این موضوع در مدیریت استان به جمع‌بندی نرسیده است.

 مجید متین‌فر صبح امروز در صد و سی و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم با اشاره به همکاری‌های دو سال اخیر اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: همکاری اداره کل راه و شهرسازی با شهرداری قم در دو سال گذشته دوران طلایی را برای شهر رقم زده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از اجرای پروژه‌های چند دهه راکد قم خبر داد و افزود: این دو سال اخیر اداره کل راه و شهرسازی در تعامل با شهرداری قم دوران طلایی را رقم زد و پروژه‌هایی که چند دهه بلاتکلیف مانده بود به ثمر رسید و اراده در سطح استان برای پیشبرد وجود داشت.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم تصریح کرد: امیدواریم در آینده نیز این هم‌دلی در ۱۰ پروژه کلیدی شهر که مشکلات هسته مرکزی شهر را حل می‌کند به ثمر برسد و شاهد شکوفایی محدوده پیرامون حرم مطهر و بافت فرسوده شهر باشیم.

متین‌فر به لزوم بازنگری اساسی و مطابق با نیاز‌های به‌روز طرح جامع شهر اشاره و عنوان کرد: چشم‌انداز و رشد و پیشرفت هر شهر را طرح جامع شهر مشخص می‌کند و این موضوع تحت شعاع یک سری فعالیت‌های روزمره اداره کل راه و شهرسازی قرارگرفته و درخواست تسریع در آن را داریم.

او اضافه کرد: طرح پیشنهادات الحاقات شهر در شهرداری قم تدوین شده و پیشنهاد‌ها دسته بندی و آماده است و امیدواریم این طرح با همراهی مدیریت شهری زودتر به ثمر برسد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به مشکلات دبیرخانه کمیسیون ماده پنج استان، گفت: تشکیل نشدن جلسات منظم در دبیرخانه کمیسیون ماده پنج استان باعث شده کار مردم ماه‌ها معطل بماند.

متین‌فر سپس به مشکلات تعیین تکلیف نشدن بافت تاریخی اشاره کرد و ادامه داد: یکی دیگر از معضلات هسته مرکزی شهر قم تعیین تکلیف نشدن بافت فرسوده است که اجازه توسعه در مرکز شهر را نمی‌دهد و هنوز این موضوع در مدیریت استان به جمع‌بندی نرسیده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با ابراز تأسف از تعیین تکلیف نشدن بافت تاریخی هسته مرکزی شهر بیان کرد: امروز شاهد خالی شدن هسته مرکزی شهر از سکنه و ایجاد مشکلات فرهنگی و شهری بسیاری برای شهر هستیم که نیاز به اراده مدیران استان برای حل این مشکل داریم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم اضافه کرد: بسته تشویقی تعریف‌شده برای احیای بافت فرسوده دردی از مردم را دوا نکرده و کسی که بخواهد کار اجرایی در این محدوده انجام دهد انگیزه کافی پیدا نمی‌کند.

متین فر به مشکلات مردم در خصوص جمع‌آوری ریل راه‌آهن اشاره کرد و گفت: همچنین باید نسبت به حل مشکل جمع‌آوری ریل راه‌آهن نیز اهتمام ویژه داشته باشیم، اما هنوز صورت‌جلسه‌ای مبنی بر جمع‌آوری ریل راه‌آهن به شهرداری ابلاغ نشده و عزم جدی در استان برای اجرای این پروژه وجود ندارد درصورتی‌که پیمانکار آماده کار است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم افزود: اقدامات اولیه اجرای این پروژه انجام نشده و کار معطل شده است، مردم از گردوخاک معترض و خواستار بازگشت ریل هستند، باید مشکل مردم حل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار