رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هزار و ۵۶۱ بیمار و مصدوم در مناطق زیر پوشش این دانشگاه توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی این مرکز امداد رسانی شدند.

علی یزدانی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از این تعداد بیمار و مصدوم امدادرسانی شده ۲۲۸ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و هزار و ۳۳۳ نفر مربوط به حوادث غیرترافیکی است.

او با بیان این که در این ماموریت‌ها ۱۶ فوتی ثبت و گزارش شده است افزود: در این ماموریت‌ها ۷۷۷ بیمار و مصدوم به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتقل و ۷۰۷ بیمار و مصدوم دیگر توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این روز، پنج هزار و ۳۵ تماس مردمی با اورژانس مشهد برقرار شد که ۲۵۱ مورد از این تماس‌ها مزاحمی، هزار و ۱۷۴ تماس مشاوره‌ای، ۲ هزار و ۱۹۷ تماس نامرتبط و هزار و ۴۱۵ تماس نیز منجر به ماموریت شده است.

یزدانی با بیان این که ۶۲ مورد از این ماموریت‌ها نیز لغو شده است، بیان کرد: در این بازه زمانی ۲۱۹ حادثه ترافیکی نیز رخ داده است که مصدومان این حوادث توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی امدادرسانی شدند.

او با بیان این که همزمان با دهه پایانی ماه صفر تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در حالت آماده باش کامل هستند، تصریح کرد: ۲۷۷ پایگاه اورژانس مشهد شامل ۱۴۰ پایگاه اورژانس شهری و ۱۳۷ پایگاه اورژانس جاده‌ای با ۲۹۹ آمبولانس فعال در حال خدمت رسانی به زائران و بیماران احتمالی در دهه پایانی ماه صفر در استان خراسان رضوی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار