سرپرست اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی گفت: میزان مراجعه داوطلبان به پایگاه‌های انتقال خون این استان همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۶ درصد افزایش یافته است.

مصطفی مهدوی ارفع سرپرست اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی گفت: ۶۱۵ نفر از مجاوران و زائران رضوی دیروز همزمان با رحلت رسول اکرم (ص) به مراکز اهدای خون استان خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد ۴۴۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او افزود: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۴۲۱ نفر از مجاوران و زائران رضوی به مراکز اهدای خون استان خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد ۳۲۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

سرپرست اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: تعداد داوطلبانی که در این بازه زمانی موفق به اهدای خون شدند و شرایط اهدای خون داشته اند نسبت به مدت مشابه پارسال نزدیک به ۳۸ درصد افزایش یافته است که ۲۷ نفر از اهداکنندگان زن و ۴۱۹ نفر مرد بودند.

مهدوی ارفع بیان کرد: همچنین از داوطلبانی که موفق به اهدای خون شدند، ۱۶۴ نفر اهدا کننده بار اولی، ۱۲۵ نفر اهداکننده با سابقه و ۱۵۷ نفر اهداکننده مستمر هستند.

او با اشاره به استقبال پرشور مردم در استان خراسان رضوی از اهدای خون در روز رحلت پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: امیدواریم مجاوران و زائران حضرت رضا (ع) در تمام روز‌های سال اهدای خون را مد نظر قرار دهند و نسبت به این امر اهتمام داشته باشند، چراکه فرهنگ اهدا و نذر خون به عنوان یک معروف پسندیده و سنت حسنه باید ترویج شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار